Warning: Use of undefined constant get_the_title - assumed 'get_the_title' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/customer/www/sagive.co.il/public_html/wp-content/themes/sagive/functions/misc-functions.php on line 305

השבוע (ב9.9) חשף מנוע החיפוש מבית מיקרוסופט אשר נקרא בינג כי לפני כמה חודשים הם יישמו במנוע החיפוש שלהם פילטר חדש אשר נועד לסמן ואולי אפילו לסנן כתובת עמודים אשר מנסים לדחוס מילות מפתח בכתובת הדף כלומר הURL. אם אתם קוראים אנגלית בקלות ורוצים לעשות כך תוכלו לקרוא את ההודעה המקורית בבלוג של בינג בפוסט URL Keyword Stuffing Spam Filtering.
תקציר הדברים (בתרגום חופשי):
בדומה לכל שיטת קלוקלת אחרת של קידום אתרים גילינו כי פעמים רבות, המטרה של מילות מפתח בURL של הדף היא לעשות מניפולציה על מנועי החיפוש וכך לנסות ולהתברג במיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש בלי קשר של ממש לאיכות התוכן בדף המדובר. הרעיון הוא כמובן שאם הדף ממילא איכותי ורוצה לנוע מיקום אחד שתיים קדימה הוא עשוי לעשות כך אם הURL שלו כולל את המילים הנכונות.
רעיון זה הוא כמובן שגוי בהתחשב בעובדה כי מנועי חיפוש משתמשים באלפי פרמטרים כדי לדרג אתרים ועמודים בתוכם ובכל זאת מדובר על פרמטר אשר עשוי להשפיע ואפילו אם בצורה קטנה מאוד.
איך בינג מגלים כי מדובר בספאם מילות מפתח בURL (לטענתם):
- גודל האתר
- כמות השרתים (URL'ים)
- כמות המילים בURL עצמו
- המילים בכתובת בסיס של האתר כולל מילים נרדפות
- אחוז המילים מענן המילים של האתר הרלוונטיות למילות המפתח
- איכות העמוד, אותות איכות שונים וכו'
מה ההשפעה של העדכון על תוצאות החיפוש?
- העדכון ישפיע על 3 אחוז מהחיפושים בבינג
- העדכון ישפיע על 5 מיליון אתרים כלומר 130 מיליון URL'ים
- אתרים אשר הוגדרו כספאמרים ירגישו ירידה של 75% בתנועה מבינג