מדברים על דומיינים

כמות השמועות והמידע המוטעה סביב דומיינים, איזה דומיין לבחור ולמה הוא נושא השיחה שלי עם בעלי עסקים רבים אשר מבקשים להקים אתר קיים.

במאמר הבא אני רוצה לשתף אתכם מסקנות רלוונטיות לדומיינים מבחינת קידום אתרים ובכלל.

אשמח לשמוע את דעתכם בנושא ואתם מוזמנים להשאיר תגובה או לבקר בפורום שלנו כדי לפתוח שרשורים עם שאלות נלוות.

אני רוצה להדגיש כי אתם ממש לא חייבים להיות אובססיבים ל"כללים" של קידום אתרים מבחינת דומיינים. הכי חשוב שתבחרו שם / דומיין שאומר משהוא לכם ותעשו אתר מאוד מאוד טוב מבחינת תוכן וניווט וידידותי למשתמש.

  • אהבתם? שתפו!

דומיינים – שאלות ותשובות

רגע לפני שנדבר על דומיינים מנקודת מבט של קידום אתרים בגוגל הכנו עבורכם כמה שאלות ותשובות נפוצות בנוגע לדומיינים.

לחצו על השאלה שמעניינת אתכם ותופיע התשובה.

מהו דומיין? +
דומיין או כפי שהוא נקרא בעברית "שם מתחם" הוא כתובת אינטרנט המשמשת כדי להגדיר עבור שרתי אינדוקס היכן ניתן למצוא אתר מסויים. כתובת האתר שלכם או הדומיין הוא מתורגם לסדרה של מספרים אשר נקראת כתובת IP שהוא הכתובת של שטח האחסון שלכם. היתרון של דומיין על פני כתובת IP היא האפשרות לזכור אותו ביתר קלות.
מתי נרשם הדומיין הראשון? +
השימוש בשמות מתחם (דומיינים) החל עוד בארפנט (ARPANET) ועוד הרבה לפני האינטרנט המסחרי שאנו מכירים כיום. בשל הצמיחה המהירה של אותה רשת הפכה תוך זמן קצר היכולת למצוא מחשב מסוים ברשת לבלתי אפשרית וכך בשנת 1983 ועוד לפני שחלק מכם נולדו נולדה המערכת למיפוי שמות דומיין.
מה אומרת הסיומת של כל דומיין? +
הסיומת של כל דומיין (לדוגמה .com) נקראת TLD ויכולה להיות שונה מכמה סיבות כגון קוד המדינה לדוגמה הסיומת .co.il משמעותה Country Israel או בעברית מדינת ישראל. בנוסף ובשל הצמיחה המהירה של הרשת והנסיון לסווג אתרים בצורה מסוימת נולדו סיומות כגון .org שמשמעותו Organization או בעברית "ארגון".

הנה כמה דוגמאות של סיומות דומיין נפוצות בשימוש:

.co.com אתר כללי גלובלי .biz כללי עסקים .co.us אתרים אמריקאיים .info אתר כללי גלובלי
.co.ca אתרים בקנדה .int ארגונים בינלאומיים .co.de אתרים בגרמניה .jobs אתרי משרות
.co.es אתרים בספרד .mobi אתרים סלולריים .co.uk אתרים בבריטניה .museum אתרי מוזיאונים מוכרים
.co.gr אתרים ביוון .edu מוסדות לימוד .co.cn אתרים בסין .gov אתרים ממשלתיים

מהם הדומיינים הכי יקרים בעולם?! +
  • Hotels.com – נמכר ב11 מליון דולר!
  • Fund.com – נמכר ב9.9 מליון דולר!
  • Business.com – נמכר ב7.5 מליון דולר!
  • Diamond.com – נמכר ב7.5 מליון דולר!
  • Slots.com – נמכר ב5.5 מליון דולר!
  • Toys.com – נמכר ב5 מליון דולר!
  • Clothes.com – נמכר ב4.5 מליון דולר!

דומיינים וקידום אתרים

גיל הדומיין

גיל הדומיין

רבים לא מבינים את החשיבות של גיל האתר או ליתר דיוק הדומיין למרות שזה הגיוני מאוד שגוגל יתחשב מאוד בגיל של "בית העסק"

הסיבה שפרמטר זה חשוב מאוד הוא שבית עסק אשר שורד שנים רבות הוא בית עסק אשר עושה משהוא נכון עבור לקוחותיו ואחרת לא היה שורד.

איך בודקים בן כמה האתר שלנו?ישנם כל מיני כלים שמאפשרים לבדוק את גיל האתר אבל הכלי הטוב ביותר אשר מספק גם צילומי אתר לאורך השנים הוא Archive.org

זמן רישום הדומיין

לכמה זמן רשמתם את הדומיין

קצת מצחיק שזה פרמטר בדירוג אבל גם כאן אפשר להבין את ההגיון שבדבר. חברה רצינית וודאי מתכוונת להחזיק באתר לשנים רבות.

למען הבהרה אנו מדברים על כמות השנים עליהם שילמתם בבת אחת בעת רישום או חידוש הדומיין של האתר שלכם.

שוב אני רוצה להזכיר כי אנו מדברים (קרוב לוודאי על פרמטר שלא זוכה לדירוג רציני מגוגל אבל אם אתם מחדשים בקרוב את הדומיין שלכם אולי תעשו זאת לשנתיים במקום לשנה.

סוג הרישום של הדומיין

סוג הרישום של הדומיין

אולי אתם לא מודעים לכך אבל ניתן לרשום דומיין בצורה אנונימית וזאת למרות שיש חוק על השולחן (בארצות הברית) לבטל את האפשרות הזאת.

שוב אנו מתמודדים עם הגיון צרוף. זה רק הגיוני שחברה אמיתית תרשום את הדומיין על שם החברה בצורה גלויה וטבעית.

אתם כבעלי אתרים צריכים רק לבדוק שבונה האתר / חברת האחסון שלכם רשמה את הדומיין על שם החברה שלכם ואם לא פשוט תשנו את זה לשם החברה שלכם.

סוג הרישום של הדומיין

סיומת גאוגרפית של הדומיין

כאשר אנו מדברים על סיומת גאוגרפית אנו מדברים על הסיומת של כתובת הדומיין לדוגמה .com (חלק זה בדומיין נקרא TLD).

אם יש לכם ברירה כדאי תמיד לבחור בסיומת דומיין אשר מתאימה למדינה בה קהל היעד שלכם. כלומר אם קהל היעד שלכם בישראל כדאי לבחור בסיומת .co.il

עוד דגש שניתן ליישם הוא דומיין מותאם לסוג האתר לדוגמה עבור אתר של ערוץ טלוויזיה ניתן לבחור בסיומת .tv

מילות מפתח בדומיין

מילות מפתח בדומיין

נושא זה גרר ויכוחים רבים, עדכונים של גוגל ועליהם עוד עדכונים. מילות מפתח בדומיין האתר הן כן פרמטר מוכח ובעל השפעה.

למרות זאת כאן המקום להזכיר כי אם ההבדל הוא הדומיין שמתאים לכם לעומת דומיין עם מילת מפתח תמיד כדאי לקחת את הדומיין הרצוי.

מצד שני, אם אפשר לשלב שם החברה שלכם עם מילת המפתח הראשית אליה אתם מכוונים אני ממליץ כי תעשו כך.

שכנים לאותו שרת

שכנים לאותו שרת / Ip

הפרמטר הבא הוא שוב פרמטר מעולם ה"זה הגיוני!" במקרה זה אנו מדברים על אותם אתרים אשר מאוחסנים אתכם על אותו השרת ופעמים רבות אפילו חולקים אתכם אותו c-class.

הרי זה ברור שאם אתם יושבים על אותו שרת בו מתאחסנים אתרי פורנו או אתרים של ספאמרים או תוכנות דיווא שאתם סובלים לא באשמתכם משכונה רעה.

למזלנו ניתן לבדוק דיי בקלות מי נמצא אתכם באותו שרת בעזרת הכלי my-ip-neighbors.com

יודעים יותר על הדומיין הבא שלכם?

אני מקווה שמצאתם את המאמר למועיל ואינפורמטיבי וכי עזרתי לכם לבחור את הדומיין הבא שלכם בצורה מושכלת יותר. לעניות דעתי חשוב תמיד לשים את המיתוג לפני הקידום כאשר שוקלים איזה דומיין לרכוש עבור האתר החדש שלכם.

בברכה, שגיב SEO