
ברוכים הבאים, היום החלטנו לחלוק אתכם רשימת דברים שצריך לעשות או לוודא שעשיתם עבור האתר שלכם. זה מתאים במיוחד לאתרים חדשים או אתרים שהתחלתם לקדם. ניסיתי לעשות את זה מקיף ככל האפשר מבלי להכנס לדקויות (וזה ניגוד בפני עצמו). שווה בהחלט להוריד את קובץ האקסך בסוף המאמר ולהריץ בדיקה על כל האתרים שלכם.
ניסיתי להמיר את המינוח Seo Checklist לעברית אבל אני מקווה שאתם מבינים את הרעיון. מה שאנחנו רוצים לעשות הוא ליצור נקודת התחלה לפני קמפיין קידום אתרים אורגני או ממומן. חשוב ליישר קו כדי להתחיל ברגל ימין. בצורה זאת נהיה מוכנים לנתח את המידע של פעולות קידום וגם לסמן "ביצעתי" על פעולות בסיס אשר עשויות להשפיע על הקידום.
רשימת בדיקות ופעולות בסיסיות לאתר שלכם
נקודת הפתיחה
תיאור | רלוונטי | |
---|---|---|
צרו אימייל ייעודי לעבודה שוטפת וניהול חשבונות האתר | ||
צרו גוגל אנליטיקס והטמיעו את הנדרש באתר שלכם | ||
צרו חשבון בכלי למנהלי אתרים של גוגל ואמתו את האתר שלכם | ||
קבעו את הגרסה המועדפת (עם WWW או בלי) בכלי למנהלי אתרים | ||
צרו חשבון בכלי למנהלי אתרים של בינג ואמתו את האתר שלכם | ||
בדקו כמה עמודים גוגל מאנדקס מהאתר שלכם ותעדו את התוצאה | ||
חפשו את שם המותג שלכם בגוגל ותעדו את התוצאה עם תאריך |
בדיקות ראשוניות גלובליות (לכל האתר)
תיאור | רלוונטי | |
---|---|---|
האם האתר שלכם נראה אותו דבר ברוב הדפדפנים? | ||
וודאו שהאתר שלכם מותאם לסלולרי! | ||
בדקו את המהירות של האתר שלכם והתחילו לתכנן איך לשפר אותה! | ||
בדקו את האתר שלכם עבור קישורים שבורים עם תוכנה חינמית | ||
וודאו כי יש לכם תוכנית גיבוי אוטומטית לאתר | ||
בדקו כי פרטי יצירת קשר נכונים ברחבי האתר |
|
|
וודאו כי כל הטפסים באתר עובדים |
|
|
הקפידו כי יש תג קנוניקל פעיל ומוגדר כהלכה | ||
אתר רב לשוני? הקפידו להגדיר תג hreflang=”x” |
וודאו שמנועי החיפוש יבינו אתכם!
תיאור | רלוונטי | |
---|---|---|
בדקו את כותרות המטא של האתר שלכם בכל סוגי התוכן |
|
|
בדקו את תיאור המטא של האתר שלכם בכל סוגי התוכן |
|
|
וודאו כי בכל התמונות קיים תג אלט |
|
|
זכרתם לכלול כפתורי שיתוף במיקומים רלוונטיים? | ||
וודאו כי כללתם את מילות המפתח הנכונות בדפי תחומי פעילות! | ||
וודאו כי קיימים קישורים פנימיים בין העמודים בתוך התוכן | ||
שימו לב לכלול (ולא רק בתפריט העליון) קישורים לדפים ראשיים בדף הבית |
|
מבנה עמוד בצורה פרטנית
תיאור | רלוונטי | |
---|---|---|
וודאו כי כותרת המטא של דפים לא עולה על 65 תווים! |
|
|
וודאו כי תיאור המטא לא עולה על 165 תווים בסך הכל |
|
|
שימו לב שהכותרת הויזואלית הראשית של הדף מוגדרת כH1 |
|
|
הטקסט בעמוד צריך לכלול תת כותרות מסוג H2 וH3 |
|
|
האם הדף שלכם מכיל טופס ופרטי יצירת קשר וגם אלמנט הנעה לפעולה? |
|
|
האם שילבתם מבנה של Schema.org? לא חובה אבל בהחלט מומלץ! |
עמודים שכל אתר מסחרי צריך
תיאור | רלוונטי | |
---|---|---|
דף 404 אינפורמטיבי ויעיל | ||
דף תנאי שימוש | ||
מפת אתר XML |
אלמנטים שכדאי לכלול באתרים מודרניים
תיאור | |
---|---|
שורת זכויות יוצרים! עדיף בתחתית האתר וכוללת תאריך אוטומטי ואת שם החברה | |
וודאו כי קיימת אפשרות לשנות את גודל הפונט בהתאם לחוק הנגישות החדש |
כלים שיעזרו לכם להריץ בדיקה על האתר
דוח אתר browseo
כלי שימושי וחינמי אשר מייצר דוח כללי ומציג את תוכן הURL שהזנתם בצורה נקייה וללא עיצוב על פי הסדר / המבנה של הדף אותו רואה מנוע החיפוש לצד כמות כותרות פנימיות, קישורים פנימיים ועוד.
דוח אתר SeoSiteCheckup
כלי מעולה שעושה בחינה מעמיקה של האתר שלכם ומחזיר לכם המון המון מידע, שגיאות אשר נמצאו בדף אותו סרקתם וגם מידע איך לתקן את התקלות שנמצאו – אל תפספסו ובהצלחה.
דוח אתר WooRank
אחד הכלים השווים ביותר והמוכרים ביותר ברשת האינטרנט. דוח מושקע ואיכותי במיוחד אשר בוחן למעלה מ70 פרמטרים באתר שלכם ומחזיר לכם ציון, מידע ושלל הצעות מועילות לשיפור האתר.
בדיקת Structured Data
השתמשתם בקוד של Schema.org באתר שלכם כדי לעשות מבנה ברור והגיוני? הכלי הבא מבית גוגל יעזור לכם לבחון את התגים אשר קיימים בקוד שלכם אשר מוגדרים על פי Schema.org
דוח אתר Grader
דוח אתר מושקע ואיכותי – אמנם הוא דורש להכניס כתובת אימייל אבל אם אתם מקדמי אתרים בוודאי יש לכם עשרות אימיילים שנועדו רק לספאם. מחזיר מידע ששווה לראות.
מחפשים אחר כלים נוספים לבדיקת האתר?
אין סיבה של ממש לבנות מחדש רשימה מושקעת של כלים לבדיקה ושיפור האתר שלכם מכיוון שהיא כבר קיימת באתר שלנו ונוצרה כתגובה לשאלה אשר פורסמה כבר דיי מזמן. בקרו בשאלה למידע נוסף…
שכחתי משהו? יש שאלות?
אני בטוח ששכחתי המון המון סעיפים שחשוב לכלול – אז… אם פיספסתי משהו ספרו לנו בטופס התגובות ונוסיף את זה לסקירה (ותודה). כמו כן שאלות יתקבלו בברכה ונעשה כמיטב יכולתנו לעזור. מקווה שאהבתם, נפגש במדריך הבא – שגיב SEO.
תגובה אחת