
מאמר זה נכתב בשל העובדה שלאחרונה קלטנו לקוח גדול בארצות הברית ולכן עצרנו לעשות מחקר על חיפוש מקומי בארצות הברית ואיך הוא עובד. כל מי שמקדם אתר בארצות הברית יודע שבתחומי מקצוע שונים תוצאות החיפוש אשר מככבות ראשונות הן תוצאות של גוגל מקומות (גוגל מפות לשעבר). מאמר זה נכתב על קידום מקומי בארצות הברית אך כיוון שמתישהו עדכונים אלו יגיעו גם אלינו שווה להכיר ולהתוודע אל כללי המשחק.
כאשר מקדמים אתר בארצות הברית יש לקחת בחשבון את העובדה שאתם עובדים אל מול האלגוריתם המתקדם ביותר בעולם שכל ייעודו הוא לספק את התוכן הנכון ביותר למיליוני מחרוזות החיפוש שהוא קולט מידי יום. האלגוריתם של גוגל בארצות הברית עובר מספר עדכונים בכל שנה ולכן חשוב להימנע ככל האפשר מטעויות או בזבוז של זמן (שווה כסף).
חיפוש מקומי (Local Search) התחיל לפעול במלוא כוחו לאורך שנת 2009 וב2010 הפך לעובדה קיימת. בשנת 2010 ראינו את גוגל הופך ממתג מחדש את המרכז לעסקים לאפליקציה גוגל מקומות (Google Places) ומתחיל להראות כמויות אדירות של תוצאות מקומיות בתוצאות החיפוש שלו. כל זאת במקביל לאותות מפייסבוק כי הם עומדים לקחת חלק בחיפוש מקומי לצד אפליקציות ומשחקים רבים אשר מודעות למיקום המשתמש.
מקדמים אתר בארצות הברית? רוצים לדעת עד כמה זה חשוב ואיך לנהל את הרישום שלכם בגוגל מקומות בנוסף לקריטריונים אחרת בדף הבית שלכם / האתר שלכם וגם באתרים חיצוניים? מאמר זה יעסוק בדיוק בזה והוא תוצאה של מחקר מעמיק באינספור מאמרים ומחקרים אשר פורסמו ברשת האינטרנט הבינלאומית.
גוגל מקומות (Google Places), יאהו מקומי (Yahoo Local) ובינג מקומי (Bing Local) חשובים ביותר לאלו בינינו אשר מבקשים ליהנות מחשיפה באינטרנט. המורכבות של האינטרנט הופכת את עבודת הקידום לקשה מאי פעם ולכן כדאי אפילו אם רק מפעם לפעם לפנות אל מקצוענים הלומדים את השינויים בזירה המקומית וכיצד הם משפיעים על קידום אתרים עסקיים.
- how to optimize your Place page
- new features to your Place page listing
- Google Places issues with business owners
- Local Search Ranking Factors Research
- 10 Elements of Local Search Algorithm
- Local seo – Why Citation Is the New Link"
- Dev Basu's "Local Landing Page Best Practices"
- Bill Slawski's Local Search Glossary
- The Local Search SEMMYs
- Clean Up Your Local Data!
- Local And Social Require Heart
מחקר – חיפוש מקומי
- יצירת מיקום עם רישום מפורט בגוגל מקומות
- קריטריונים של קידום מחוץ לדף / לרישום שלכם
- חוות דעת והמלצות של לקוחות
- קריטריונים של קידום בדף עצמו / אתר
- יצירת מיקום עם רישום מפורט בגוגל מקומות
- כתובת מקומית בעיר בה אתם רוצים להנות מדירוג גבוה
- שיוך הדף שלכם בגוגל מקומות עם הקטגוריות הנכונות
- כמות הציטוטים והקישורים אל הרישום מאתרים סמכותיים
- המלצות באינטרנט (לא בהרח עם קישורים) על השירות שלכם
- דף בגוגל מקומות עם מספר כתובות אך טלפון אחד
- חוסר ציון של כתובת בדף גוגל מקומות
- מספר דפים בגוגל מקומות עם אותה הכתובת
- רישום של תיבת דואר ללא כתובת בדף מקומות בגוגל
- מספר עמודי מקומות בגוגל עם אותה הכותרת
- חשוב שתהיה לכם כתובת בעיר כה העסק רוצה להצליח בתוצאות החיפוש
- רישום של whois אשר משויך אל כתובת האתר שלכם
- כניסות מקומיות טבעיות אל האתר שלכם / דף מקומות בגוגל
- החשיבות של ליצור בכלל דף מקומות בגוגל
- השתתפות בתוכניות PPC מקומיות או פרסום הדף בגוגל מקומות
- הגדרת איזור שירות בדף של גוגל מקומות
- לכלול את המיקום כקטגוריה בדף גוגל מקומות
- מילות מפתח בתור מיקום בדף מקומות של גוגל
- לבחור רשימת מיקומים בדף מקומות של גוגל
- לא להראות כתובות בדף מקומות של גוגל
רוצים להביע את דעתכם בנושא ולתרום מידע נוסף?
את התגובות למחקר זה ניתן להשאיר בתחתית המאמר. אם אתם רוצים להצטרף לדיון אתם מוזמנים לעשות זאת על ידי פרסום תגובה. בנוסף אשמח לשמוע טיפים נוספים אשר יעזרו לנו להצליח יותר בחיפוש מקומי
תוצאות המחקר
- החשיבות של דף מקומות בגוגל
- כתובת מקומית בעיר המדוברת
- שיוך הקטגוריות הנכונות בדף גוגל מקומות
- כמות הציטוטים / המלצות באתרים בנוסח YP
- אלמנטים חיצוניים SEO על הרישום והאתר
- המלצות של לקוחות באתר ומחוצה לו
- איכות האתר בו יש לכם כרטיסי חברה
- מילות מפתח בכותרת הדף בגוגל מקומות
- כתובת קרובה למרכז העיר בערים גדולות
- מילות מפתח בתיאור שלכם בגוגל מקומות
- המלצות? באיזה תדירות זה כבר לא בריא
- הערך של הוספה לMYMAPS ואחרים בצורה טבעית
- האם כדאי להוסיף תמונות לדף גוגל מקומות?
- האם חייב מספר טלפון מקומי?
- האם כדאי לציין איזור שירות בתג TITLE?
- האם כדאי לכלול את שם העיר בקישורים
- שימוש באתרי מדיה כדי ליצור תגיות אזוריות
- שימוש בשם העיר בכותרת בגוגל מקומות
- הקשר בין פייג'רנק ובין הדף בגוגל מקומות
- האם יש השפעה לגיל הדף שלנו בגוגל מקומות?
- האם כדאי להעלות קובץ KML לאתר שלכם?
- האם כדאי להכניס קופונים לדף שלכם בגוגל מקומות?

החשיבות של דף מקומות בגוגל
עד כמה זה חשוב לפתוח דף מקומות בגוגל כדי להצליח במסע קידום מקומי
- רמת חשיבות גבוהה!
- הרוב מסכימים על כלל זה
ראשית נתחיל עם העובדה שניתן לעשות רישום בגוגל מקומות לגמרי בחינם ומבחינה טכנית בצורה קלה ומהירה. שנית הרישום מאפשר שליטה במידע המייצג את בית העסק כלומר בכתובת, קטגוריות המייצגות את בית העסק, מספרי טלפון התיאור שבית העסק בחר להציג ותמונה מייצגת. באופן אישי אני לא רואה שום סיבה שלא להירשם אל גוגל מפות ואפילו אם נחשוב על גוגל מפות כאינדקס אתרים עם מיקום בית העסק זה אינדקס אתרים בתוך גוגל ולכן בעל חשיבות גבוהה.
תוצאות חיפוש מקומיות כבר החלו להופיע בישראל וכרגע מופיעות (למיטב ידיעתי) רק כאשר מחפשים בפלאפונים / אייפדים וכו' ובכל זאת, זה מלמד כי השינוי כבר קיים בעברית ויש לשים אליו לב. הדבר נכון שבעתיים כאשר מדובר בפסק שירות לו איזור השירות הוא פקטור אך גוגל מפות מוצג גם כאשר מחפשים את המונח קידום אתרים בגוגל דרך אייפד.
תוצאות חיפוש מקומי שונות מתוצאות אחרות כיוון שהם מוצגות ולצידן סימון אדום עליו האותיות לפי סדר הABC כדי לשייך על המפה, כתובת בית העסק והטלפון שלו וגם פעמים רבות מספר חוות דעת (reviews) שיש לבית העסק בצורת קישור לחיץ.

כתובת מקומית בעיר המדוברת
עד כמה זה חשוב שתהיה לכם כתובת מקומית בעיר בה אתם רוצים להצליח בתוצאות החיפוש
- רמת חשיבות גבוהה!
- הרוב מסכימים על כלל זה
זה כלל ידוע בקרב מקדמי אתרים כי כתובת בית העסק צריכה להופיע באתר ואם אפשר חוצה עמודים. כתובת העסק באתר מוסיפה אמינות גם בקרב הגולש אשר פעמים רבות מתקשה לסמוך על בית עסק שהוא לא מכיר.
בנוסף, אנחנו חיות של הרגלים ולכן גם לחשיבות של המיקום של הכתובת חשיבות.. אמנם רק לגולש אבל כתובת בסוף הדף מסתדרת לכולנו עם הדרך בה אנו רגילים להסתכל על אתרים ולכן מומלץ לשים שורת כתובת בתחתית של כל דף
מכיוון שכל הרעיון מאחורי גוגל מקומות הוא להחזיר תוצאות רלוונטיות משמע אמינות של בתי עסק קיימים אני לא רואה שום הבדל ויש לדעתי להתנהג אל הדף שלכם בגוגל מקומות כמו אל דף נחיתה כלומר הוא צריך להכיל את המידע מדויק ורב ככל האפשר כמו גם האתר אשר יעזור לסגור עסקה.
שיוך הקטגוריות הנכונות בדף גוגל מקומות
עד כמה חשוב לשייך לקטגוריות נכונות בדף מקומות של גוגל והאם זה מקטלג את האתר שלכם?
- רמת חשיבות גבוהה!
- הרוב מסכימים על כלל זה
בדיוק כמו ברישום האתר של לקוח אל אינדקס אתרים מוצלח גם ברישום אל גוגל מקומות, בבנייה ובאופטימיזציה של האתר חשוב לשייך את האתר לתחום הרצוי!
קטגוריות דומות למדף עליו נניח ספר מסוים בספרייה אז אם אתם רוצים שימצאו את ה"ספר שלכם" ושיהיו לו קוראים חשוב לשים אותו על המדף הנכון או במילים פשוטות לבחור בקטגוריה המתאימה ביותר.
ככל שגוגל מקומות יתפתח ויהפוך להיות מושרש בתוצאות החיפוש הוא יחל ליצור רישומים בעצמו. תהליך זה כבר בהתהוות בארצות הברית וגם כאן אתם עשויים פתאום לגלות רישום שלכם בגוגל מפות עם הקטגוריות הלא נכונות או ליתר דיוק כפי שגוגל מאפיין אתכם. שינוי של קטגוריות אלו עוזר להבהיר במה בדיוק אתם עוסקים!
כמות הציטוטים / המלצות באתרים בנוסח YP
עד כמה משפיעים כמות הציטוטים מאתרים כמו Yellow Pages ודומים על ההצלחה של דף גוגל מקומות שלכם
- רמת חשיבות גבוהה!
- הדעות חלוקות על כלל זה
אפילו אם נפעל רק על פי ההיגיון עוד לפני שבדקנו את ה"מצב בשטח" זה דיי ברור כי לחוות דעת של אחרים על השירות שלכם / האתר שלכם משקל כבד כיוון שגולשים מביעים דעה אמיתית (לרוב) על השירות שלכם ולכן יש לזה משקל כבד בדירוג שלכם
ורגע אחרי שבדקנו את המצב בשטח קל לראות כי אלו המדורגים במקומות הגבוהים ביותר בתוצאות חיפוש מקומיות הם אלו להם המון ציטוטים, דירוגים והמלצות באתרי IYP ואתרים דומים… מעניין לראות בארץ מאיזה אתר הדירוגים יחשבו עבור גוגל מקומות.
כבר עכשיו ישנה כמות מכובדת של אתרים אשר מאפשרים להשאיר "דירוג" או חוות דעת על אתר מסוים או ליתר דיוק על שירות מסוים עם כרטיס חברה אשר כוללת קישור אל האתר… נסו כבר עכשיו לצבור באתרים אלו מספר המלצות איכותיות.
אלמנטים חיצוניים SEO על הרישום והאתר
החשיבות של גורמי SEO חיצוניים (off-page) על הרישום בגוגל מקומות ועל האתר שלכם
- רמת חשיבות גבוהה!
- הסכמה נמוכה בין מקדמי אתרים
כאשר מסתכלים על גורמים חיצוניים לדירוג של דף ובין אם מדובר ברישום שלכם בגוגל מקומות או האתר עצמו מהיבט של קידום אתרים מקומי חשוב לזכור את מה שאנו כבר יודעים על קידום אתרים אך לשלב אלמנטים של חיפוש אזורי.
קישורים אל הדף שלכם בגוגל מקומות או אל האתר בצירוף שם העיר בה בית העסק מספק את השירות מוסיפים אמינות וגורמים למנועי חיפוש ובראשם גוגל להציג אתכם במיקום גבוה כאשר מתבצע ביצוע חיפוש בעיר המדוברת
במקרים בהם מדובר על איזורים רבים נהוג ליצור מספר עמודים או דף אשר מכיל את איזורי השירות בצורה מפורטת ואז לקשר אליו או בצורה טבעית אל דפים שונים באתר. מנהלי אתרים רבים שוקלים מה לעשות במקרה בו השירות שהם מספקים / הלקוח מספק איננו מוגבל איזור?
אפילו אם השירות שלכם איננו מוגבל באיזור זה יעיל לקשר אל האתר מספר פעמים תוך שימוש בשם העיר המדוברת ואפילו לגוון בין ערים במיוחד אם מדובר לדוגמה בקישור מתוך פורום או בלוג איזורי.
המלצות של לקוחות באתר ומחוצה לו
עד כמה זה חשוב שיהיו באתר שלכם חוות דעת של גולשים לתוצאות החיפוש בכלל ולתוצאות חיפוש מקומיות
- רמת חשיבות גבוהה!
- הרוב מסכימים על כלל זה
לדעתי האישית, כאשר מדובר על שיפור אחוזי המרה אחד הכלים שעומדים לרשותנו הם המלצות של גולשים אחרים. הדבר נכון במיוחד אם מדובר בגוף חיצוני אך גם המלצות בתוך האתר שלנו יכולות להיות כלי חזק אם מתבצעות בצורה נכונה.
לכן, המלצות של גולשים ובכלל מעורבות של גולשים באתר שלנו היא דרך להצביע אל אמינות בשירות ועל אינטראקציה עם הגולש / הלקוח. לגבי קידום אתרים מקומי ובכדי שהמלצות של גולשים יחשבו יש לעשות זאת בצורה נכונה ולאפשר למנועי חיפוש לסרוק את הטקסט של ההמלצה. אם ההמלצות הן ברובן תמונה הוסיפו שורת טקסט המתארת אותן כמו לדוגמא "אינטרטיים שעונים – חנות שעונים בתל אביב" ואז את התמונה של ההמלצה בצורה לחיצה.
גם המלצות באתרים חיצוניים כמו לינקדין לדוגמה הן כלי חשוב ואתם יכולים בהחלט לצטט טותן באתר שלכם עם קישור (nofollow כמובן) אל ההמלצה המקורית… לכן הקפידו לתקשר עם הלקוחות שלכם ולשאול אם הם יכולים להמליץ עליכם בלינקדין או למלא משוב בפקס וכו'.
איכות האתר בו יש לכם כרטיסי חברה
האם כדאי לברור את האתרים בהם יש רישום של האתר שלכם והאם לאיכות של כל אתר כזה יש השפעה על הדירוג
- רמת חשיבות גבוהה!
- הדעות חלוקות בנושא זה
לדעתי אין כאן שאלה. סוג האתר בו יש לכם "ציטוט" כלומר רישום של האתר ושירותיו פלוס קישור ובמיוחד תיאור כזה שמכיל את כתובת העסק ואיזור השירות משפיע בצורה ישירה על הדירוג שלכם.
דרגת האמינות של אתרים מסוימים גבוהה ולכן משפיעה על הדירוג שלכם. בסעיף 4 הבאנו אפילו רשימה מפורטת של אתרי IYP חזקים בארצות הברית בהם כדאי לרשום את האתר שלכם ולפעול כדי לקבל המלצות / חוות דעת
סוג האתר המקשר אליכם והאמינות שלו היא לא דבר חדש בקידום אתרים ותמיד נלקח בחשבון. רובנו מכירים את זה ברצון לקבל קישור מאתר ממשלתי או חינוכי שדרגת האמינות שלו גבוהה ולכן הוא מעביר אלינו מעט מאותה אמינות
מילות מפתח בכותרת הדף בגוגל מקומות
שימוש במילות מפתח בצורה ישירה בכותרת הרישום שלכם בדף גוגל מקומות
- רמת חשיבות גבוהה!
- מקדמי אתרים לא מסכימים פקטור זה
למקדמי אתרים מיומנים הדבר ברור מאליו. לרוב אנו רושמים מילות מפתח שנבחרו בצורה קפדנית והן מובילות תנועה ובמקביל השירותים הראשיים של בית העסק / האתר שלכם בדף מקומות בגוגל וגם בדף איזורי שירות אם קיים כזה באתר שלכם.
לעומת זאת הטמעה של מילות מפתח בכותרת של האתר שלכם אשר אינן חלק משם החברה עשויה להוביל להורדה של הרישום כולו מגוגל מקומות אז הזהרו!.
מצד שני, אתם יכולים להטמיע מילות מפתח רצויות בתיאור עצמו בצורה כזאת שתהיה גם אטרקטיבית לקורא וגם נכונה מבחינת מנועי חיפוש כלומר תמשוך גולשים אשר מחפשים על הקלדת אותן מילות מפתח בדיוק.
כתובת קרובה למרכז העיר בערים גדולות
עד כמה זה משחק תפקיד שכתובת העסק תהיה בקרבה למרכז העיר בערים גדולות?
- רמת חשיבות גבוהה!
- הדעות חלוקות כי זה גורם משמעותי
קרבה אל מרכז העיר? זה אולי נשמע כמו פרמטר הזוי אבל… ברוכים הבאים לעידן הסלולרי. זה בהחלט הגיוני שאם אני מחפש שירות של שרברב או חשמלאי חירום ואני גולש מהסלולרי שאקבל תוצאה קרובה אליי.
מצד שני קיימים מגוון תחומים או חיפושים בהם אין הבדל בין נותן שירות שנמצא 30 קילומטר ממני או אחד שנמצא 100 קילומטר ממני ולכן חשוב להתייחס אל כל מחרוזת חיפוש בנפרד ובמיוחד נוכח ההצהרות החוזרות והנשנות של גוגל שהם אוהבים לכתוב פתרון לכל בעיה
במקביל קיים פער טכנולוגי בין הרצוי למצוי ולפחות עד כה יותר קל למנועי חיפוש לחשב היכן מרכז העיר מאשר לתחום אותה ולהכליל את כולה כאיזור קרבה למרות שמסתמן פתרון ואפילו אופציה להגדיר בגוגל מקומות טווח שירות בקילומטרים / מיילים אותו אתם יכולים לבחור וכך להצהיר על איזור שירות.
לסיכום, אם אנחנו עוסקים בקרבה הרי שוודאי שחשוב שתהיה לכם כתובת באותה העיר בה אתם רוצים להופיע גבוה בתוצאות החיפוש ואם אפשר… כתובת במרכז העיר בוודאי תהיה לעזר.
מילות מפתח בתיאור שלכם בגוגל מקומות
איך כדאי לבנות את התיאור בגוגל מפות והאם נוכח האורך הקצר כדאי שהוא יכלול מילות מפתח?
- רמת חשיבות גבוהה!
- הרוב מסכימים כי זה גורם משמעותי
כדאי להתייחס אל הרישום שלכם בגוגל מקומות כמו אל רישום באינדקס הראשי של גוגל. גוגל בהיותו מנוע חיפוש אשר נלחם בספאם בלי להתנצל הוא לא המקום לפרסם בו תיאור ספאמרי.
אחת האזהרות אשר חוזרות ונשנות במאמרים ועצות ממומחים בקידום מקומי הן להזהר עם התיאור שלכם בדף הגוגל מקומות שלכם ולא לנפח אותו במילות מפתח, אפילו לא לחזור על מילות המפתח שהן הקטגוריה שלכם כיוון שזה יכול ועשוי להוביל לעונש או אפילו הורדה של הרישום שלכם בגוגל מקומות
נסו לכתוב תיאור אטרקטיבי ככל האפשר אשר מציין את היתרונות של בית העסק שלכם בצורה מכירתית ולא בצורה שכתובה בעבור מנועי חיפוש. ההסכמה על זה סעיף זה גדולה בקרב מקדמי אתרים מנוסים ולכן שימו לב!
המלצות? באיזה תדירות זה כבר לא בריא
באיזה תדירות כדאי שירשמו חוות דעת על השירות שבית העסק מספק ולמה
- רמת חשיבות גבוהה!
- הדעות חלוקות לגבי החשיבות של גורם זה
גוגל הוא אחד ממנועי החיפוש המובילים ביצירת "דגלים אדומים" ולכן חשוב מאוד שתהיה זרימה טבעית של המלצות על בית העסק ולא התפוצצות פתאומית של המלצות…זה לא טבעי.
ובכל זאת… חשוב לזכור כי מנועי חיפוש ובמיוחד (לפחות כרגע) יאהו מעריכים מאוד דעות של אחרים על בית העסק שלכם ומחשיבים זאת כקריטריון חשוב מאוד בדירוג האתר שלכם בחיפוש מקומי ובכלל.
אז מה הכללים? התמדה ועקביות בכמות ההמלצות… לכן כדאי להזהר שלא לזייף בפקטור זה בצורה אגרסיבית. כמו כן קחו בחשבון שהמלצות בפורום מקומי או בלוג מקומי בעלות משקל כבד
מומחים רבים טוענים שלא מחייב כי כל המלצה תהיה חיובית 10 כוכבים ולמעשה זה כמות ההמלצות שעובדת יותר טוב מאשר איכות הדירוגים ובכל זאת מבחינת הגולש, תנו שירות טוב שלא תקלעו למצב בו קיימות המלצות שליליות רבות עליכם כי אז.. אני לא הייתי מזמין מכם שירות
ערך של הוספה לMYMAPS ואחרים בצורה טבעית
כמות האזכורים להם זוכה בית העסק בMY-MAPS שגולשים מכניסים בעצמם משפיע על הדירוגים?
- רמת חשיבות גבוהה!
- הרוב מסכימים כי זה גורם משמעותי
תוכן טבעי שנוצר על ידי גולשים כמו לדוגמה גולשים אשר מוסיפים את בית העסק למפות שלהם או לקבצי KML הוא כמובן פרמטר בעל משקל כבד כיוון שהוא מעין המלצה שנוצרה באופן טבעי בדומה לבוקמרקינג
צורה הגיונית, קשה לנו ללא גישה אל מאגרי המידע של גוגל למדוד כמה גולשים הוסיפו אותנו לגוגל מפות ולנוכח העובדה שקל להשתמש בספאם כדי ליצור רישומים כוזבים אני מעריך שפרמטר זה ישאר ברמת חשיבות סבירה ולא יותר מזה
בכל מקרה, בכדי שרישום שכזה יראה טבעי הוא צריך להעשות על ידי גולש אשר נמצא בעיר המדוברת ולא על ידי מקדם אתרים מישראל. ובכל זאת אם יש לנו גישה אל גולשים בעיר המדוברת אשר יכולים להוסיף אותנו אל הגוגל מפות שלהם הרי שמדובר ברווח נקי!
האם כדאי להוסיף תמונות לדף גוגל מקומות?
האם יש ערך קידומי בשיוך תמונות אל הרישום שלכם בגוגל מקומות
- רמת חשיבות גבוהה!
- הרוב מסכימים כי זה גורם משמעותי
קודם כל אפתח ואומר כי תמונות או ליתר דיוק התמונות הנכונות עוזר לגולש להרגיש שהוא מצא את מה שהוא חיפש ולכן אין להם תחליף מבחינת מידע ויזואלי מהיר.
מבחינת פרמטרים אין ספק כי הוספת תמונות תורם למושלמות הפרופיל / דף שלכם בגוגל מקומות ולכן חייב להיות בעל ערך קידומי כלשהוא… כמו כן, מסקנות של מקדמי אתרים מומחים מרחבי העולם מצביעות על קורלציה בין כמות התמונות וההמיקום שלו בתוצאות החיפוש
מספר דגשים שחשוב להקפיד עליהם והם כללים נכונים בכל אתר וודאי ברישום שלכם בגוגל מקומות הם לתת לכל תמונה תיאור וכותרת הגיונית וגם לקרוא לתמונה עצמה כלומר לקובץ בשם הנכון המתאר את התמונה בשתיים שלוש מילים.
האם חייב מספר טלפון מקומי?
עד כמה זה חשוב שהמספר טלפון של בית העסק יהיה מספר טלפון מקומי
- רמת חשיבות גבוהה!
- הדעות חלוקות לגבי החשיבות של גורם זה
ראשית כל אפתח ואומר כי גם באתר שלכם עצמו ולא רק ברישום שלכם בגוגל מקומות, מספר טלפון מקומי מסמן למנועי חיפוש כי אתם מספקים שירות באיזור זה (נכון בחלק מתחומי העיסוק).
לגבי הדף שלכם בגוגל מקומות, אין ספק כי גוגל יגביר את החשיבות של פרמטר זה כיוון שהוא פועל בכיוון של לאכוף את האמיתות של רישומים בגוגל מקומות וממש ממש רוצה מספר שיצלצל בעיר בה מדובר
מספרי חינם הם דוגמא טובה לקונפליקט שזה יוצר ובכל זאת אם יש עיר שהיא עיר מרכזית ושווה את ההשקעה כדאי לרכוש מספר טלפון עם איזור החיוג שלה. שוב, רלוונטי בעיקר בארצות הברית.
האם כדאי לציין איזור שירות בתג TITLE?
האם כדאי לרשום את שם העיר / מדינה ישירות בתג TITLE של עמודים באתר שלכם?
- רמת חשיבות גבוהה!
- הרוב מסכימים כי זה גורם משמעותי
אם אתם עדיין לא יודעים את זה או אין לכם באתר – כתובת היא חובה ואתר ללא כתובת בצורת טקסט אותה מנועי חיפוש יכולים לקרוא סובל לרוב מחוסר אמינות. לדעתי זהו פרמטר הגיוני שנועד להגן על גולשים ודי הכרחי
לגבי ציון עיר בית העסק בתג TITLE נשאלת השאלה על איזה אנחנו מדברים? אם מדובר בסניף של "חברה X" בתל אביב אז אין שום דבר רע אם בתג הטייטל הראשי יהיה כתוב – חברה X תל אביב אך זה כמובן לא חובה וציון הכתובת בדפי האתר (עדיף בכל העמודים אולי בתחתית הדף) מספיקה לגמרי
אם לדוגמא מדובר דף מאוד מסוים אשר לצורך הדוגמה עוסק בשירותי הובלות בתל אביב, זה רעיון לא רע בכלל לכלול בטייטל הראשי של הדף את המילים הובלות בתל אביב וכך להצהיר למנועי חיפוש אנחנו מספקים את השירות הזה בתל אביב.
האם כדאי לכלול את שם העיר בקישורים
האם זה נכון לקשר אל האתר / עמודים באתר שלכם עם שם העיר כחלק ממילות המפתח המקשרות?
- רמת חשיבות בינונית
- הדעות חלוקות לגבי חשיבות גורם זה
כאן אני חייב לומר שדעתי מתנגשת עם הדעות שקראתי בנושא ולדעתי חשוב מאוד לקשר אל עמודים אשר מציעים שירות בעיר מסוימת עם שם העיר בקישור. קישור טקסט עוזר למנועי חיפוש (ומבסס) את ההגדרה של העמוד אליו הם מקשרים.
הדגש כאשר עושים קישורים שכאלה אל דף שמתאר שירות באיזור מסוים הוא הגיוון… חשוב לא לקשר תמיד תוך שימוש באותה מילת מפתח או תמיד לכלול את שם העיר אלא לגוון ולקשר לעיתים ללא שם העיר או בהטיה של רבים
אפילו ארחיב ואומר כי לדעתי גם אם אין קישור, אזכור של האיזור בו אתם מספקים את השירות ואם קיימים מספר איזורים אז אזכורים של איזורים אלו תורם לאמינות ולדירוג של האתר שלכם בתוצאות חיפוש מקומיות

שימוש באתרי מדיה כדי ליצור תגיות אזוריות
האם השימוש באתרי סרטונים ואתרי תמונות עם תגיות "מקומיות" יכול לתרגום להצלחה בחיפוש מקומי
- רמת חשיבות בינונית
- הדעות חלוקות לגבי חשיבות גורם זה
אחת הדרכים הקלות, המהירות והפתוחות לכולנו (עם קצת מאמץ) הוא הפצה של תמונות וסרטונים עם תיאורים ותגיות נכונות תחת שם העסק ועם תיאורים של בית העסק.
תיאור ממוקד באתר סרטונים אשר כולל את מילות המפתח הרצויות כמו גם את השם של העיר בה אתם רוצים להצליח הם בדיוק כמו כל אזכור אחר ברשת ועוזר לבנות אמינות וחשיפה לבית העסק שלכם
מנקודת מבט של חיפוש מקומי יש אתרים של תמונות / סרטונים אשר מאפשרים לתייג תמונה עם תיאור על פי האיזור שלה… פעולה זאת נקראת GeoTagged כלומר תיוג גאוגרפי של מדיה שונה
שימוש בשם העיר בכותרת בגוגל מקומות
האם זה צעד חכם להשתמש בשם העיר בכותרת הדף שלכם בגוגל מקומות?
- רמת חשיבות בינונית
- הרוב מסכימים כי זה גורם לא חשוב
בסעיף 8 דיברנו על שימוש במילות מפתח בכותרת של הדף שלכם בגוגל מקומות וכבר אז הגענו למסקנה בעקבות המחקר שזה יכול לעזור לתקופה קצרה ולהזניק אתכם קדימה אך עלול להוביל להורדה מתוצאות החיפוש ואפילו הסרה של הרישום בגוגל מקומות.
הדבר נכון גם כאשר מדובר על שם העיר. אין ספק כי אם שם האתר שלכם / שם החברה כולל את שם העיר הרווחתם כי אתם יכולים לשלב בכותרת שלכם בגוגל מקומות את שם העיר… לדוגמא: virginialocksmith הוא שם אתר מעולה כיוון שהכותרת שלכם בגוגל מקומות יכולה להיות virginia locksmith וכך אתם עשויים ליהנות מתוצאות יוצאות דופן ומיקומים מעולים
בכל זאת.. אל תלחצו, השם לבדו לא עושה את ההבדל ורק עוזר מעט. אך לסיכום הנושא… רק אם יש לכם שם אתר / חברה שכולל את שם העיר כדאי לשים אותו בכותרת שלכם בדף גוגל מקומות וגם בדף הבית של האתר שלכם.
הקשר בין פייג'רנק ובין הדף בגוגל מקומות
האם יש קשר בין דירוג האתר שלכם כלומר ובין סיכוי ההצלחה שלכם בתוצאות חיפוש מקומי
- רמת חשיבות בינונית
- הדעות חלוקות לגבי חשיבות גורם זה
בחלק זה לא נכנס אל הויכוח עתיק היומין של עולם הקידום אתרים… האם פייג'רנק הוא פרמטר או לא. לדעתי פייג'רנק הוא מדד אמינות על פי קישורים נכנסים ולא יותר מזה. אבל… גם זה משהוא.
השאלה לה חיפשתי פתרון ברשת או לפחות את דעתם של רבים היא האם לאתר עם פייג'רנק סיכוי גבוה יותר להצליח בתוצאות חיפוש מקומיות והתשובות נוטות לכיוון "ממש לא!" למרות שאין תשובה החלטית או הסכמה גורפת בנושא זה.
העובדות בשטח הן שעסקים רבים בארצות הברית אשר מדורגים גבוה בתוצאות החיפוש המקומיות לא נהנים מפייג'רנק גבוה ואין שום קורלציה בין השניים
האם יש השפעה לגיל הדף שלנו בגוגל מקומות?
כולנו יודעים שגיל הדומיין משפיע אבל האם הגיל של הדף שלנו בגוגל מקומות משפיע ?
- רמת חשיבות בינונית
- הדעות חלוקות לגבי חשיבות גורם זה
שוב אנו נוגעים בדקויות והפעם עד כמה זה משפיע שיש לנו דף מקומות ותיק (עד כמה שאפשר) וגם כאן הדעות חלוקות בפורומים ובלוגים בהם מדברים מומחים על קידום אתרים מקומי.
ובכל זאת הדברים עליהם מסכימים לרוב הם ה"עובדות" ש.. דף מקומות שגילו למעלה מחצי שנה נחשב ליציב ופחות נע במיקומים מעלה ומטה… בעוד לרישומים חדשים יש מעין "ירח דבש" לרישומים ותיקים יש נוכחות יציבה במיקומים טובים (אם תפסו כאלה)
בנוסף חשוב לזכור שרישום ותיק בגוגל מקומות מאפשר לבעליהן לצבור המלצות וקישורים, ציטוטים וגם קצת הבנה ב-איך הכל עובד ולכן זה תמיד טוב יותר.. ולכן, רוצו ועשו לכם רישום בגוגל מקום.. אין שום סיבה שלא
האם כדאי להעלות קובץ KML לאתר שלכם?
האם במקרה של כתובות מרובות לאותו בית עסק כדאי להכין ולהעלות לאתר שלכם קובץ KML ומה זה בכלל?
- רמת חשיבות נמוכה
- הדעות חלוקות לגבי חשיבות גורם זה
ראשית וכדי להבין.. קיימים מקרים רבים יש לחברה מסוימת או לדוגמא בית חולים כמה סניפים שהם רוצים להעלות במכה אל גוגל מקומות. כולם רשומים תחת אותו שם אך נמצאים בכתובות שונות ולכן יצרו גוגל בשנה האחרונה פתרון שנקרא Google Place bulk upload feature.
תכונה זאת מאפשרת להעלות במכה אחת רשימה של כתובות לאותו העסק עם מספרי טלפונים שונים ואפילו שמות שונים לסניפים לצד מידע נוסף. מידע על איך יוצרים קובץ אקסל כזה תוכלו למצוא כאן: Business Location Bulk Upload Instructions
קובץ KML – מה זה?. קובץ KML הוא קובץ מפה תלת מימדית אותו ניכן להכין בעזרת הממשק שלכם בגוגל עולם או בעזרת קובץ XML כדי להכין קובת חלקי. דפדפנים אשר מסוגלים לראות מפות כמו גוגל עולם יכולים לקרוא קובץ זה ולקבל ממנו נתונים על מיקומים וכתובו. מידע נוסף על קבצי KML תוכלו למצוא כאן: KML Documentation Introduction
האם כדאי להכניס קופונים לדף שלכם בגוגל מקומות?
האם כדאי להציע קופונים בדף מקומות של גוגל והאם זה תורם למיקומים או מועיל במשהו?
- רמת חשיבות נמוכה
- הרוב מסכימים כי זה גורם משפיע
אז כן! יש בגוגל מקומות אפשרות להוסיף קופון ללקוחות ואין הגבלה על כמות הקופונים (למיטב ידיעתי) ובכל זאת.. האם זה עוזר בדירוג? למה שזה יעזור? הרי אני יכול לשים קופון עם ערך מועט אם בכלל.
הדעות בנושא זה דיי נחרצות ומקדמי אתרים אשר דיברו על נושא זה טוענים כי אין שום ערך אמיתי לעובדה שיש לכם קופון בדף מקומות בגוגל. לדעתי זה כן תורם לשלמות של הרישום שלכם ואם אתם מתכוונים לשים קופון שמפתה אל הלקוח אני חושב שיש לזה ערך אמיתי ועושי להגדיל את כמות הקליקים.
מצד שני, קופון אשר נוצר רק כדי להיות שם ואין לו ערך אמיתי עלול לגרום לגולשים מתעניינים לעזוב במקום להקליק הלאה אל האתר שלכם או ליצור אתכם קשר טלפוני ולכן אם כבר החלטתם ליצור קופון או כמה וודאו כי הוא מפתה ובנוי בצורה נכונה
מעולה, אבל.. איך מגישים אתר לגוגל מקומות?
שאלות חוזרות ונשנות של גולשים לגבי תהליך הרישום של גוגל מקומות הובילו אותנו לכתיבה פלוס תרגום חלקים מהמדריך של גוגל בנושא זה. המדריך מכיל מידע איך רושמים בית עסק בעל כתובת אחת ואיך רושמים בית עסק עם 10 כתובות או יותר אל גוגל מקומות כולל פירוט של התהליך כולו. למידע נוסף בקרו במדריך: איך מגישים בית עסק לגוגל מקומות
סיכום המאמר
אין ספק כי המורכבות של קידום אתרים מקומי עלתה כמה דרגות עם הווצרו של גוגל מקומות וזאת לדעתי בדיוק המטרה… לחתוך בבולשיט ולספק לגולשים תוצאות אמינות ככל האפשר של ספקי שירותי בעיר מגוריהם. עברנו על 22 פרמטרים שמשפיעים על דירוג האתר שלכם והדף שלכם בגוגל מקומות אך יש בוודאי פרמטרים נוספים שלא נגענו בהם ובכל זאת אני מקווה שמצאתם במאמר זה כללים מנחים, מידע מועיל ושימושי למסע קידום אתרי מקומי.
47 תגובות