
- השלמה אוטומטית בבינג וגוגל
- מידע נוסף בתוצאות חיפוש
- השוואת איכות תוצאות החיפוש
- מסקנות עד כאן – כדאי לקרוא!
- השוואת פרמטרים – ביטוח רכב
- השוואת פרמטרים – WordPress Web
- השוואת פרמטרים – Dictionary
- מסקנות מסכמות
- במאמר זה אני משווה בין גוגל ישראל לבינג העולמי
אלו בינינו אשר מספקים שירותי קידום אתרים בגוגל רואים ללא ספק את ההתחזקות של מנוע החיפוש החדש יחסית או ליתר דיוק מנוע החיפוש אשר עבר מתיחת פנים רצינית של מיקרוסופט אשר נקרא בינג.
חלק מהסיבה היא שלא כולם מומחי אינטרנט ופשוט משתמשים במנוע החיפוש שמגיע עם windows כברירת מחדל בדפדפני אינטרנט אקספלורר וחלק פשוט מעדיפים אותו למרות איכות התוצאות שעדיין לטעמי האישי רחוקה שנות אור מרמת האיכות שמציג גוגל ובכל זאת עבור האדם מהשורה זה כנראה מספק.
הולכים על הקו הדק
רובנו עדיין משקיעים מאה אחוז מהזמן בקידום האתר שלנו ואתרים של לקוחות רק בגוגל אך לאלו בינינו להם לקוחות בחו"ל ואל מול השינוי שעומד להעשות בו כל החיפושים של יאהו יעשו תוך שימוש בבינג וגם לאלו בינינו אשר אוהבים להשאר ראשונים במירוץ חשוב לדעת מהם הפרמטרים הנוכחיים בהם משתמש בינג כדי לדרג אתרים שהרי זה דיי ברור שתוצאות החיפוש של בינג שונות מאלו של גוגל בצורה משמעותית.
רגע לפני שמתחילים – איך משווים בין גוגל לבינג?
רגע לפני שנתחיל לסקור פרמטרים שונים הנחשבים לחשובים בקידום אתרים אנו זקוקים לכלים כדי לעשות חיפוש מקביל בשני מנועי החיפוש יחדיו. בכדי לעשות זאת תוכלו להשתמש באתרים:
הבדל ראשון בין גוגל ובינג – השלמה אוטומטית
ההבדל הראשון שקל לראות ויש לו קשר אלינו כמקדמי אתרים הוא ההשלמה האוטומטית… כולנו חייבים להודות שזאת תכונה מעולה ורבים מאיתנו כולל אני כותבים חלק ומחכים להשלמה האוטומטית כדי לחסוך זמן. בגלל שאנחנו ישראלים הדבר נכון במיוחד בחיפושים באנגלית ובכל זאת תכונת ההשלמה האוטומטית מצביעה על חיפושים פופולאריים שנעשים על ידי מרבית הגולשים ולכן חשובה לנו מאוד כמקדמי אתרים.
השלמה אוטומטית בגוגל:
בשל הצורה / הטכניקה בה היא נעשית ההשלמה האוטומטית בגוגל היא של המילה הבאה לדוגמא

השלמה אוטומטית בבינג:
ההשלמה האוטומטית בבינג היא למעשה לא השלמה אוטומטית אלא רשימה של חיפושים קרובים ולכן שונה מאוד מההשלמה של גוגל. במקרה זה אנו מקבלים לרוב את המילה הנוספת לפני מונח החיפוש שהקלדנו ולא אחריו…

מסקנות לגבי ההשלמה האוטומטית בגוגל ובבינג:
- בשני המקרים אנו מקבלים רשימת חיפושים פופולאריים
- עשוי להשתלם יצירה של עמודים בהתאם לרשימת חיפושים זאת
- הגיוון והשוני בין מנועי החיפוש הוא מקור מידע לנו כמקדמי אתרים
- ניתן ללמוד מה רלוונטי לדעתם של מנועי החיפוש במילת מפתח זאת
הבדל שני הוא סוג המידע המוצג לאחר שאילתה
אין ספק כי לכל מנוע חיפוש שטיקים משלו. הנסיון להוביל בשוק תחרותי זה בו הובלה שווה מאות מליוני דולרים ויותר בכל שנה מניעה את מנועי החיפוש לשפר את הצורה בה הם נראים ואת היכולות הטכנולוגיות שלהם כל העת. כל מנוע חיפוש מציג את תוצאות החיפוש שלו קצת אחרת ומבט ביקורתי מלמד מספר דברים
תוצאות חיפוש בבינג:
תוצאות החיפוש בבינג נראות רזות יותר והן אכן כאלו מבחינת כמות הטקסט המוצגת. 1. אורך הכותרת המקסימלי הוא – בעברית: 35 תווים / באנגלית: 65 תווים 2. אורך התיאור המקסימלי הוא – בעברית: 100 תווים / באנגלית: 165 תווים 3. אורך התיאור הנוסף המקסימלי הוא – בעברית: 190 תווים / 310 תווים
התיאור הנוסף יכול להכיל גם קישורים פופולאריים באתר עצמו, מידע ליצירת קשר עם בעל האתר, עותק שמור של הדף ואני מתאר לעצמי שבעתיד הקרוב מידע נוסף. לדעתי זה קצת מוזר שבינג מתנהגים אחרת עם עברית ומלמד על חוסר היכולת שלהם להתמודד עם עברית באותה הצורה כמו גוגל.

תוצאות חיפוש בגוגל:
חשוב לזכור שאני סוקר את גוגל בישראל אל מול בינג הישראלי וכי גוגל העולמי מפותח פי כמה בתוצאות החיפוש.
- אורך הכותרת המקסימלי המומלץ הוא – 65 תווים
- אורך התיאור המקסימלי המומלץ הוא – 155 תווים
- תוכלו לקבל עד 8 "קישורים מהירים" לדפים פופולאריים
- כפתור +1 החדש דנדש כבר מופיע גם בישראל
- תצוגה מוקדמת עם הדגשה של טקסט מהאתר שלכם
אין לי ספק שבינג מנסים להציג תוצאות חיפוש נקיות יותר מגוגל אשר ביחד עם המודעות הפרסומיות מציגים דף דיי מבולגן. הבעיה היא שרובנו רגילים לגוגל ולכן הבלאגן מול העיניים כבר קל לנו לניווט. גוגל הישראלי עדיין לוקה בחסר בכמות המידע שהוא מציג אבל לדעתי הוא שובר את בינג בסוג המידע המוצג בכל פרמטר

איכות החיפוש בבינג אל מול גוגל
אני שומע רבים שמדברים על בינג כאילו הוא יכול להחליף את גוגל וזה באופן אישי מצחיק אותי מאוד. כל מי שעוסק בקידום אתרים או בתחום האינטרנט בכלל יודע שנכון להיום (יולי 2011) מחזיר מנוע החיפוש של מיקרוסופט תוצאות הזויות למדי בכל קנה מידה! אבל למה שאתוב על זה .. בואו נעבור על מספר מחרוזות חיפוש פופולאריות
מחרוזת החיפוש: לוח מודעות
הקלדתי בשני מנועי החיפוש את מחרוזת החיפוש "לוח מודעות" להלן צילום של תוצאות החיפוש בגוגל ובבינג

ניתן לראות בקלות כי אחד משני דברים קורה כאן.. או שבינג ממש לא מבין את הגולש הישראלי או שהוא פשוט במידה לא פרופורציונלית לא מחזיר תוצאות איכותיות. אין ספק שאיזה סרטון ביוטיוב לצד כמה אתרים אנונימים זאת בוודאי לא תוצאה מספקת שעונה על מחרוזת החיפוש
מחרוזת החיפוש: השכרת רכב
הקלדתי בשני מנועי החיפוש את מחרוזת החיפוש "השכרת רכב" להלן צילום של תוצאות החיפוש בגוגל ובבינג

מדהים! שתי התוצאות הראשונות הן של Avis. האם אנו רואים את האהבה שנותנים מנועי החיפוש למותגים גדולים עם שם מבוסס וקישורים מאתרים בינלאומיים? נדבר על זה בהמשך ההשוואה. מעבר לזה התוצאה השנייה כבר מלמדת על הבדל האיכות ובבינג אנו מקבלים תוצאה כלל לא רלוונטית.
מחרוזת החיפוש: קידום אתרים
הקלדתי בשני מנועי החיפוש את מחרוזת החיפוש "קידום אתרים" להלן צילום של תוצאות החיפוש בגוגל ובבינג

לטעמי האישי גם כאן גוגל פשוט מרסק את בינג. מצד אחד הבלוג של פבל שרבים אוהבים ומצד שני בבינג את האתר של K ש… למרות שאני בטוח שהם מספקים שירות מעולה מבחינת מקדמי אתרים אין שום סיבה שהאתר שלהם יעלה במקום הראשון.. מה הוא כבר מציע? כנראה שבבינג קישורים הם פרמטר יותר חשוב מאיכות?.
מסקנות באמצע הדרך – מה למדנו?
אני חייב להודות שההשוואה הזאת בין גוגל לבינג מלמדת אותי הרבה על המרחק הקיים בין גוגל לבינג מבחינת איכות תוצאות החיפוש ובכלל גורמות לי להעריך את הגישה החכמה יש לציין של גוגל אל שפות אחרות ומדינות אחרות קטנות ככל שיהיו כמו ישראל ודומות לה… אין מה לעשות אנחנו קטנים..
אין ספק שאנחנו נמצאים כאן עם אלגוריתם מיושן יחסית של גוגל למרות שינויים אחרונים שגורמים לו להראות יותר ויותר כמו אחיו הבכור בארצות הברית אבל כל מקדם אתרים מקצועי יודע כי קיימים הבדלים תהומיים ובכל זאת אין להשוות כלל ליכולות החסרות של בינג… אז מה למדנו עד כה?
- לבינג יש רק מנוע חיפוש אחד ולא מנועי חיפוש איזוריים כמו לגוגל
- בינג לא ממש מבין עברית בצורה טובה יחסית כמו גוגל
- איכות תוצאות החיפוש בבינג (לפחות בעברית) רחוקות מלהיות איכותיות
- הסיבה העיקרית שמשתמשים בכלל בבינג בישראל היא תוכנת ההפעלה וינדוס
- את המשך ההשוואה אעשה על אתרים באנגלית בשל חוסר היכולת של בינג להתמודד כראוי עם עברית!
השוואה של מילת החיפוש Car Insurance
לכל מי שלא קרא את המסקנות של חצי הדרך אציין כי החלטתי לבחון את ההבדלים בין גוגל לבינג בשפה האנגלית כיווןן שבינג לא ממש מבין עברית ותוצאות החיפוש שלו כלל לא רלוונטיות ולכן לעת אתה כדאי לנו לבחון את האלגוריתם שלו היכן שהוא עובד היטב עד שהעדכונים שלו (בינג) יחולו גם בשפה העברית.
במקרה זה אני בוחן שני אתרים אשר עלו ראשונים במילה Car Insurance. מילה תחרותית בכל קנה מידה אפילו בישראל (ביטוח רכב). אנסה לבדוק כמה פרמטרים שאוכל ואתם מוזמנים להסיק את המסקנות שלכם מכך. כמובן שאני בודק את דף הבית של כל אתר לצד פרמטרים חוצי עמודים.
השוואה בין הראשונים במילה: car insurance
אתר מספר 1 בגוגל: geico.com אתר מספר 1 בבינג: carinsurance.com
פרמטר | גוגל מעדיף | בינג מעדיף |
מידע כללי: | ||
אתר: | geico.com | carinsurance.com |
גיל האתר: | מאי, 1997 | יוני, 1997 |
דפים מאונדקסים: | 2500 דפים | 11,300 דפים |
דירוג דף: | פייג'רנק 7 | פייג'רנק 4 |
דירוג אלקסה: | דירוג תנועה – 3,103 | דירוג תנועה – 79,231 |
קישורים: | ||
סה"כ קישורים לאתר: | מעל 180,000 | מעל 21,000 |
המילה המקשרת ביותר: | שם האתר – GEICO | המילה – Car Insurance |
כמות דומיינים מקשרים: | מעל ל-8000 דומיינים | מעל ל-1500 דומיינים |
ניתוח דף הבית: | ||
מילים בדף הבית: | 1373 מילים | 544 מילים |
אורך הטייטל: | 65 תווים | 60 תווים |
מבנה טייטל: | מילת המפתח מופיעה פעמיים | מילת המפתח מופיעה פעמיים |
מילת מפתח בתיאור: | מילת המפתח מופיעה פעמיים | מילת המפתח מופיעה שלוש פעמים |
כותרת H1: | למעלה מ5 כותרות H1 | כותרת H1 אחת |
כותרות H2: | למעלה מ10 כותרות H2 | כ-4 כותרות H2 |
כותרות H3: | ללא כותרות h3 | ללא כותרות h3 |
מילת המפתח בדף: | פחות מ5 פעמים | למעלה מ15 פעמים |
מילת המפתח החזקה בדף: | insurance – כ42 פעמים | insurance – כ36 פעמים |
קישורים יוצאים: | 21 קישורים (0nofollow) | 2 קישורים (0nofollow) |
פרמטרים חברתיים: | ||
דלישס Delicious | 892 | 18 |
דיג' Digg | 21 | 9 |
טוויטר (לאחרונה) | 3 | 0 |
קישורים מויקיפדיה | 21 | 13 |
השוואה של מילת החיפוש wordpress web design services
הפעם בחרתי במילה קצת רחבה והיא wordpress web design services עבור השוואה בין שני אתרים כיוון שמילים כלליות מידי כמו Seo ואפילו Organic SEO זהות לחלוטין גם בגוגל וגם בבינג… אולי הטענה של גוגל שבינג פשוט מעתיקים את תוצאות החיפוש נכונה?
באמת שאני לא יודע אבל אני מנסה למצוא מילת מפתח שתחזיר לנו שני אתרים של נותני שירותי מקצועיים לצורך השוואה ולימוד על בחינה של ההבדלים בין שני האתרים שלהם.
השוואה בין הראשונים במילה: wordpress web design services
אתר מספר 1 בגוגל: dreamcodesign.com אתר מספר 1 בבינג: 21stsoft.com
פרמטר | גוגל מעדיף | בינג מעדיף |
מידע כללי: | ||
אתר: | geico.com | carinsurance.com |
אתר: | dreamcodesign.com | 21stsoft.com |
גיל האתר: | דצמבר, 2003 | ינואר, 1999 |
דפים מאונדקסים: | 4650 דפים | 127 דפים |
דירוג דף: | פייג'רנק 3 | פייג'רנק 3 |
דירוג אלקסה: | דירוג תנועה – 171,000 | דירוג תנועה – 534,000 |
קישורים: | ||
סה"כ קישורים לאתר: | מעל 19,000 | מעל 3,000 |
המילה המקשרת ביותר: | שם האתר – web design | המילה – web development |
כמות דומיינים מקשרים: | מעל ל-395 דומיינים | מעל ל-554 דומיינים |
ניתוח דף הבית: | ||
מילים בדף הבית: | 900 מילים | 1499 מילים |
אורך הטייטל: | 65 תווים | 19 תווים |
מבנה טייטל: | מילת המפתח מופיעה פעם אחת | מילת המפתח מופיעה פעם אחת |
מילת מפתח בתיאור: | מילת המפתח מופיעה פעמיים | מילת המפתח מופיעה פעמיים |
כותרת H1: | למעלה מ2 כותרות H1 | כותרת H1 אחת |
כותרות H2: | למעלה מ2 כותרות H2 | כ-5 כותרות H2 |
כותרות H3: | כשני כותרות h3 | כחמישה כותרת h3 |
מילת המפתח בדף: | כ-7 פעמים | למעלה מ8 פעמים |
מילת המפתח החזקה בדף: | design – כ51 פעמים | wordpress – כ23 פעמים |
קישורים יוצאים: | 3 קישורים (0nofollow) | 1 קישורים (0nofollow) |
פרמטרים חברתיים: | ||
דלישס Delicious | 0 | 0 |
דיג' Digg | 2 | 12 |
טוויטר (לאחרונה) | 2 | 3 |
קישורים מויקיפדיה | 0 | 0 |
השוואה של מילת החיפוש online dictionary
מילת החיפוש שבחרתי הפעםהיא אחת ממילות המפתח התחרותיות ביותר בעולם. מדובר על כמות עצומה של חיפושים בכל חודש – מיליונים. הדבר המעניין ביותר במילת חיפוש זו היא העובדה שמדובר על מילת מפתח הדורשת מראה קצת שונה בתוצאות החיפוש – השאלה שאני שואל את עצמי היא, איך כל מנוע חיפוש ירראה / יציג את דף התוצאות
השוואה בין הראשונים במילה: wordpress web design services
אתר מספר 1 בגוגל: merriam-webster.com אתר מספר 1 בבינג: dictionary.reference.com
פרמטר | גוגל מעדיף | בינג מעדיף |
מידע כללי: | ||
אתר: | merriam-webster.com | dictionary.reference.com |
גיל האתר: | דצמבר 1998 | אוגוסט 2011 |
דפים מאונדקסים: | 37700 דפים | 817000 דפים |
דירוג דף: | פייג'רנק 8 | פייג'רנק 8 |
דירוג אלקסה: | דירוג תנועה – 843 | דירוג תנועה – 178 |
קישורים: | ||
סה"כ קישורים לאתר: | מעל 2 מיליון קישורים | מעל 3 מיליון קישורים |
המילה המקשרת ביותר: | שם האתר – merriam webster | המילה – dictionary |
כמות דומיינים מקשרים: | למעלה מ- 24 אלף דומיינים | מעל 37 אלף דומיינים |
ניתוח דף הבית: | ||
מילים בדף הבית: | 422 מילים | 366 מילים |
אורך הטייטל: | 49 תווים | 77 תוים |
מבנה טייטל: | מילת המפתח מופיעה פעם אחת | מילת המפתח לא מופיעה בכלל |
מילת מפתח בתיאור: | מילת המפתח מופיעה פעם אחת | מילת המפתח מופיעה פעם אחת |
כותרת H1: | אין H1 בעמוד | אין H1 בעמוד |
כותרות H2: | למעלה מ2 כותרות H2 | אין כותרות H2 בעמוד |
כותרות H3: | אין כותרות H3 | אין כותרות H3 |
מילת המפתח בדף: | מילת המפתח לא מופיעה | מילת המפתח לא מופיעה |
מילת המפתח החזקה בדף: | dictionary – כ9 פעמים | word – כ9 פעמים |
קישורים יוצאים: | 14 קישורים יוצאים | 36 קישורים יוצאים (11 nofollow( |
פרמטרים חברתיים: | ||
דלישס Delicious | מעל 8000 דלישס | כ25 אלף דלישס |
דיג' Digg | 2 | 12 |
טוויטר (לאחרונה) | 0 | 610 טוייטס |
קישורים מויקיפדיה | כ3000 קישורים | כ4000 קישורים |
השוואה בין גוגל לבינג – מסקנות סופיות
מסקנות כלליות
- גוגל מבין עברית יותר טוב מבינג
- נתח השוק של בינג מצדיק את הנסיון לקדם בו
- גיל האתר משחק תפקיד בשני מנועי החיפוש
- לרוב כמות הדפים באתר חשובה יותר לגוגל
- לרוב גוגל מעדיף אתרים עם דירוג תנועה טוב יותר
מה לגבי קישורים
- לגוגל יותר חשוב כמות הקישורים אל האתר
- לבינג יותר חשוב איזו מילה מקשרת ולא כמה קישורים
- לרוב לבינג יותר חשוב כמות הדומיינים המקשרים אל האתר
ניתוח דף הבית
- לרוב בינג מעדיף דף ארוך יותר
- לרוב לגוגל חשוב יותר טייטל אתר מקסימלי
- כמות מילת המפתח בתיאור דף אחידה בשני מנועי החיפוש
- לרוב גוגל מעדיף יותר כותרות H1 בדף
- לרוב גוגל מעדיף יותר כותרות H2 בדף
- כמות הפעמים של מילת המפתח בדף עצמו חשובה באותה רמה
- לגוגל פחות אכפת אם יש לכם קישורים יוצאים בדף הבית
רשתות חברתיות
- שני מנועי החיפוש מחשיבים דף בפייסבוק כפרמטר
- שני מנועי החיפוש מחשיבים דלישסים (טבעיים) כפרמטר
- קישורים מויקיפדיה הם לא פרמטר בשני מנועי החיפוש
- חדשות חברתיות המקשרות אל האתר כמו לדוגמה בטוויטר הם כן פרמטר
- כפתור +1 ממגוון של אנשים הוא פרמטר המשפיע על התוצאות
השוואה בין גוגל לבינג – המסקנות שלי
בין אם זה חשוב מבחינת קידום אתרים או לא בינג מבחינתי הוא עדיין לא מנוע חיפוש בשל ולעולם לא הייתי פונה אליו כדי למצוא מידע בעברית או באנגלית.
למרות זאת, חלק ניכר מהאנשים כאשר הם מתקינים את חלונות לא טורחים להתקין דפדפן אחר או לשנות את דף הבית או מנוע החיפוש ברירת המחדל שלהם שהוא כמובן בינג.
מבחינת קידום אתרים ובשל העובדה שבינג לא ממש מבין עברית ואם הייתי רוצה לקדם בבינג לקוח כלשהו הייתי מכין לו דף נחיתה בשתי שפות עם טאבים ומקשר אליו.
לדף בו אנגלית בנוסף לעברית סיכוי טוב יותר להצליח בבינג ולהתברג גבוה במילת המפתח המדוברת.
אשמח לשמוע את דעתכם בנושא קידום אתרים בבינג ובכלל על ההשוואה בין מנועי החיפוש ואתם מוזמנים להביע קולכם באמצעות תגובה.
27 תגובות