
אם אתם מנסים בכל יכולתם להתחבב על גוגל ועל עדכון פנדה האחרון או סתם שואפים לשלמות (כן! אני יודע שאתם קיימים אי שם בחוץ) אתם בוודאי שאלתם את עצמכם מה אני יכול לעשות כדי לשפר את הבאונס רייט (Bounce Rate) של האתר שלי.
זה הולך ונהייה משוגע כאשר מנסים לשפר את אחוז הנטישה באתר שלם – כלומר… לפעמים מדובר בעשרות רבות של עמודים חשובים שהייתם רוצים שיבלו בהם יותר זמן?!
אחוז נטישה – נבין איך זה עובד!
ראשית, מה זה באונס רייט?
באונס רייט הוא האחוז של המבקרים שלכם אשר עוזבים מהדף הכניסה – לדוגמה: אם פלוני נכנס לדף קידום אתרים אורגני ועזב את האתר מדף זה (חזר לגוגל, רשם כתובת חלופית בדפדפן וכו') לאחר זמן קצר הוא מתווסף לאחוז הבאונס רייט שלכם.
להבדיל בין באונס רייט לאחוז נטישה
חשוב להבדיל בין אלו שעזבו את האתר בדף הכניסה (הדף בו נכנסו אל האתר) לבין אלו שפשוט עזבו את האתר בדף כלשהו. כלומר, אם גולש ביקר ביותר מעמוד אחד באתר שלכם / בילה מספיק זמן באתר שלכם ובסוף עזב הרי שהוא לא נכלל באחוז הבאונס רייט.
לא כל האתרים נבראו שווים
אחוז הבאונס רייט שלכם כמספר הוא חסר ערך! צריך לשים אותו בהקשר הנכון ולא רק בהתאם לסוג הדף אלא גם לסוג האתר… לכל אתר אחוז באונס רייט אחר בהתאם לסוג האתר – על מה אני מדבר? הנה אחוזי באונס רייט נפוצים על פי סוגי אתרים.
על פי גוגל אנליטיקס:

- 60% – 40% : אתרי תוכן
- 95% – 70% : בלוגים
- 20% – 50% : חנויות אלקטרוניות
- 50% – 20% : אתרי של בעלי מקצוע (ועסקים)
- 70% – 90% : דפי נחיתה
אז… למה יש הבדל?
בואו נחשוב על זה. זה די ברור שאנחנו מתנהגים אחרת בהתייחסות שלנו אל כל אתר בהתאם לסוג התוכן שהוא מציע (וגם בהתאם למבנה הנהוג לאותו סוג תוכן).
לדוגמה:
דף נחיתה לרוב נראה כמו דף נחיתה ואין ממנו לאן לנווט (לרוב) ולכן כמעט תמיד נעזוב באותו דף בו נכנסו. דפים חכמים טוענים דף תודה בסוף שליחת הטופס כדי להפנות את הגולש אל דף נוסף ואפילו מנסים לגרום לו להשאר בדף תודה יותר מ30 שניות בעזרת סרטון עוד מידע נוסף, אופציה להוריד משהו בחינם וכו (זאת עצה מעולה) ולכן אחוז הנטישה שלהם גבוה.
האם אחוז באונס רייט גבוה חייב להיות רע?
בוודאי שלא!
קיימים המון מקרים בהם באונס רייט הוא הגיוני לגמרי ולא אמור להשפיע על בכלל על הצורה בה מנועי חיפוש רואים את הדף / האתר שלכם…. לא מאמינים? בואו נדבר על כמה דוגמאות מהחיים
דוגמאות:

חיפשנו: "המרת שקל לדולר"
חיפשנו, נכנסו, הזנו את כמות השקלים וקיבלנו את המקבילה בדולרים! פשוט וקל…

חיפשנו: "סניפטים לוורדפרס"
חיפשנו (מצאנו בשגיב SEO), נכנסו, מצאנו את הקוד והדבקנו בפרויקט שלנו!

חיפשנו: "דואר ישראל סניפים תל אביב"
נכנסו, מצאנו את הסניף שהכי קרוב אלינו ברשימת הסניפים ויצאנו לדרך.

דפי יצירת קשר
הרבה לקוחות קיימים מחפשים עם שם החברה והמילה טלפון רק כדי למצוא את הטלפון של בית העסק שלכם.

דפי שעות פעילות
דפים של שעות פעילות באתרים של מסעדות (לדוגמה) הם דפים שנוטים לצבור באונס רייט גבוה וזה בסדר!
סיבות מובילות בגללן הבאונס רייט שלכם גבוה?
- הדף מציג תוכן שאינו רלוונטי לכותרת הדף!
- לוקח לדף או לאתר זמן רב מידי להטען
- הצורה בה אתם קוראים לפעולה אינה מושכת
- הניווט באתר שלכם מבלבל ולא ברור
- האתר אינו מושך ויזואלית (קורה)
- האתר לא נראה אמין וגורם לגולשים להקליק אחורה פנה
- הגולש כבר ביקר באתר ולא מצא את שחיפש
מאוד בכללי – מה צריך להיות הבאונס רייט שלי?
לאחר שקראנו את מה הממוצע לפי סוג אתר אנחנו גם רוצים לדעת מה נחשב לבאונס רייט טוב. נכון, מדובר בנתון כללי מאוד מאוד מאוד אבל מה נחשב לטוב?
- 20%-40% : נחשב לבאונס רייט מעולה!
- 40%-55% : נחשב לבאונס רייט טוב
- 55%-70% : נחשב לבאונס רייט סביר
- 70%-90% : דורש טיפול מיידי (לפעמים)!
שאלות ספציפיות? רוצים להוסיף מידע?
אם אתם רוצים לשאול אותנו מה לדעתנו צריך לשפר בדף קיים אתם מוזמנים להגיש שאלה במדור שאלות ותשובות או לפרסם תגובה בעזרת טופס התגובות (ונשמח לשמוע מכם). נפגש בפוסט הבא… בברכה, שגיב SEO.