50 מקדמי אתרים מדברים על 10 פרמטרים

ברוכים הבאים לחברים באתר ולחברים חדשים. בסקירה הבאה אני רוצה לשתף אתכם תוצאות של מחקר ראשוני אבל מעמיק על הפרמטרים שרוב מקדמי האתרים מסכימים עליהם או לא מסכימים עליהם בצורה גורפת! אם אתם חדשים כאן אני מזמין אתכם להרשם לרשימת התפוצה שלנו – אנחנו משקיענים ושמים דגש על מידע רלוונטי או קיצור שווה להצטרף!

  • אהבתם? שתפו!

ניווט מהיר:

שגיב SEO - ניווט מהיר
  • השפעתו של גיל הדומיין
  • השפעתן של מילות מפתח בדומיין
  • הכוח של אזכורים ולא קישורים
  • השפעתו של תוכן רענן (Freshness)
  • בעיות תוכן משוכפל באתר
  • מהירות אתר כגורם בדירוג אתר
  • השפעתם של אותות חברתיים
  • גורמים מעודדי אמון (onsite trust factor)
  • מהו פרופיל קישורים מודרני
  • הפרמטרים החשובים ביותר
  • מידע נוסף ומקורות מידע

גיל דומיין

גיל הדומיין הוא פרמטר (או לא) עליו דיברו אינספור מקדמי אתרים ונולדו סביבו השערות וספקולציות. אם אתם מקדמי אתרים אתם בוודאי ביקרתם באתרים שונים שמציעים לחפש דומיינים על פי הגיל שלהם (נכון?!). הגרף הבא מתבסס על דעתם של 50 מקדמי אתרים על החשיבות של גיל הדומיין מבחינת SEO.

מקדמי אתרים מדברים על גיל הדומיין

scott torborg
למעלה מ91% מכלל האחרים במקום הראשון במילת מפתח תחרותית הם אתרים עם פזם של למעלה משנה ברשת תחת אותה הנהלה. זה לא רק מראה את החשיבות שגוגל מעניק לאתרים וותיקים אלא גם מדגיש את הצורך בדומיין וותיק לפרויקט שלכם היכן שניתן לעשות שימוש בכזה. סקוט טובורג
גושוע הדלנד
אולי לא בהכרח מדובר על גיל הדומיין אלא שמדובר על אתרים אשר במשך שנים בונים קישורים בצורה עקבית. קרוב לוודאי שזה הפרמטר שקובע ולא גיל הדומיין לבדו. גושוע הדלנד
רנדי פישקין
גם אם יש לאתר בדיוק את אותה כמות קישורים, אותה כמות תוכן ואותו דירוג אמינות ועוד שלל פרמטרים זהים והוא יותר וותיק מאתר אחר לו יש אם אותם פרמטרים בדיוק זה כלל לא משפיע! מה שאתם רואים בתוצאות החיפוש הוא אתרים להם היה מספיק זמן לבנות אמינות וקישורים מאתרים סמכותיים. רנדי פישקין
דוקטור SEO
מצטער אני לא קונה את זה! אני רואה המון אתרים ישנים עם קישורים מאינדקסים גרועים שמתברגים יפה! אם גם אתם תרשמו באותם אינדקסים הדירוג שלכם לא יתקרב לשל אותם אתרים. גיל הדומיין לדעתי משחק תפקיד! דוקטור SEO
מאט קאטס
גוגל חושבת על גיל הדומיינים לא דווקא על פי מידע משרת Who Is כלשהו אשר לא תמיד זמין ולעיתים קשה להשיגו אלא דווקא על הפעם הראשונה בה מצאנו את הדומיין / סרקנו את הדומיין ולכן חשוב להבין שיש הרבה דרכים להסתכל על גיל הדומיין כמו לדוגמה מתי לראשונה מצאנו קישור אל דומיין אל מול התאריך בו סרקנו דומיין בפעם הראשונה.

לגבי החשיבות על יוקרת האתר התשובה שלי היא שאין חשיבות של ממש. ההבדל בין דומיין בן חצי שנה ובין דומיין בין שנה הוא קטן מאוד אם בכלל קיים. הרבה אנשים מדברים על "אני רוצה להשיג דומיין ותיק" אבל אין סיבה של ממש לדאוג לזה. אני מאט קאטס

מאט קאטס
למרות שגיל הדומיין לא יכול להזיק לכם הוא לא באמת יכול לעזור לאתר שלכם להתקדם. אני ממליצה כי תתמקדו ברישום דומיין קצר ורלוונטי ככל האפשר.אן סמארטי
שון פטריק
אם תשיגו דומיין בגיל שבין שנתיים לארבע שנים זה יהיה טוב יותר מאשר דומיין בגיל שבין שנה לשנתיים. אינני יכול להגיד עד כמה זה יעבוד או כמה השפעה תהיה לזה על הפייגרנק שלכם אבל אם אתם יכולים לעשות זאת עם מעט מאמץ אני לא רואה סיבה שלא.שון פטריק
ביל סלווסקי
מצחיק לגלות אבל גם גוגל וגם בינג הגישו פטנט לאחזור גיל האתר בעזרת סריקה ראשונה של האתר וגם בעזרת מידע Whois. אינני חושב כי מדובר בפרמטר חשוב אם בכלל אבל אין מדובר על דומיין זמין וותיק ולא יקר אני בעד.ביל סלווסקי
כריס בוגס
רבים טוענים וזאת היא טענה איתה מסכים כי דומיין ותיק מועיל ובעל ערך רק במקרה בו התוכן שהוא הכיל כמו גם הקישורים על עמודים ישנים בו רלוונטים לאתר החדש אשר אתם מקימים עליו.כריס בוגס
פיטר דה ונזו
זה לא שדומיין ותיק לבדו יעשה את ההבדל עבור האתר שלך אבל לדעתי דומיין וותיק בשילוב עם תוכן מעולה וטקטיקת בניית קישורים איכותית משתלבים יחד לתוצאות מהירות.פיטר דה ונזו

מילות מפתח בדומיין

כולנו יודעים כי מילות מפתח בדומיין האתר משחקות עדיין תפקיד חשוב בגוגל הישראלי אבל מה קורה בעולם? תמיד אהבתי את העובדה שיש לנו קצת זמן להבין את הטרנד לפני שהוא מגיע לחופי הים התיכון. הגרף הבא מציע מידע לגבי דעתם של 50 אנשי SEO על השימוש של מילות מפתח בשם הדומיין וכמה זה חשוב.

מקדמי אתרים מדברים על מילות מפתח בדומיין

פרנסיסקו מזה
קנו דומיין ממותג כלומר כזה ששם דגש על שם החברה או בית העסק שלכם. נהגתי לקנות שם דומיין מדויק היכן שהיה ניתן אבל מאט קאטס החליט להוריד את החשיבות של פרמטר זה.פרנסיסקו מזה

מאט קאטס
זה בהחלט אפשרי להצליח בגדול בלי שום מילת מפתח בדומיין. תחשבו על האתרים המצליחים באמת כמו פייסבוק, טוויטר וכו. אלו האתרים שאת השם שלהם אתה זוכר מייד כיוון שהם כיוונו למיתוג ולא למילת מפתח מסוימת. באופן אישי אני יותר אתרים ממותגים… אם לדוגמה יש חמישים אתרים עם המילה אנרויד אנדרויד אנדרויד קשה לזכור באיזה אתר היינו אבל אתר שכיוון למיתוג עשוי לקלוע לשם דומיין שאנו נזכור.מאט קאטס

כריס סמית
מילות מפתח נחשקות בדומיין שלכם יכולות בהחלט לחזק ולעזור לאתר שלכם להצליח ברשת. למרות שבעבר היה לפרמטר זה השפעה גדולה יותר וגוגל איזנו זאת כיום יש למילות מפתח בדומיין עדיין השפעה על הדירוגים של אתר מסוים בתוצאות החיפוש. כריס סמית

גני הלצס
לא משנה מה גוגל יגידו או יטענו, בעיני יש נטייה ברורה לדומיינים עם מילות מפתח בתוכם! בנוסף יותר קל "להצדיק" קישור עם תג עוגן ספציפי לאתר עם מילות מפתח בדומיין. ג'ני הלצס

גרי שומכאר
למרות שבעבר הלא רחוק אותם בני מזל עם דומיינים מדוייקים כלומר כאלו שמכילים בדיוק את מחרוזת החיפוש נהנו ממיקומים מעולים דברים השתנו! כיום אני רואה המון אתרים מדויקים עפים מתוצאות החיפוש אז אני מקווה שאם אתם בעלי דומיינים כאלו שהשקעתם גם בתוכן איכותי כי זה הדבר היחידי שיציל אתכם!ג'רי שומאכר

דני גודווין
למרות שגוגל לא יכולים להוריד מידי את החשיבות של הפרמטר מילות מפתח בדומיין (אחרי הכל הם רוצים שמותגים יהנו מדירוג מתאים לשם שלהם!) הם כן פועלים להוריד את החשיבות שלהם בתוצאות החיפוש ולהשתמש בפרמטרים אחרים כדי למצוא את ציון המיתוג של אתר מסוים למילת החיפוש.דני גודווין

ברי שוורץ
מאט קאטס הזכיר מספר פעמים עוד ב2011 כי הם מסתכלים על אתרים עם מילות מפתח בתור דומיין ורואים כי הם מקבלים יותר מידי תנועה ביחס לתוכן וכי הם פועלים לשנות את זה. ההמלצה שלי… נסו לגוון ולשלב את שם החברה עם מילת מפתח או ללכת לגמרי על מיתוג!ברי שוורץ

אן סמארטי
בין אם אתם אוהבים את זה או שונאים את זה גוגל עדיין מתקשים לבטל לגמרי את ההשפעה של מילות מפתח או ליתר דיוק מינוח חיפוש מדויק בדומיין שלכם. למרות שזאת אתם חייבים אתר איכותי לצד הדומיין או שהוא חסר ערך ולא יחזיק הרבה זמן בראש תוצאות החיפוש.אן סמארטי

דילן תומס
חשוב לזכור כי חברות רבות בעולם האמיתי סוחרות תחת שם עשיר במילות מפתח בלי קשר למנועי חיפוש ולכן קשה לי לראות ביטול מוחלט של מילות מפתח בשם הדומיין אלא לחילופין מעבר לשיטות דירוג אחרות והורדת ערך מתמשכת של כתובת הדומיין בכלל.דילן תומס

לורן בייקר
גם בינג וגם גוגל נותנים עדיפות לדומיינים עם מילות מפתח בתוכם בתנאי שהאתר עומד בפרמטרים אחרים ויש לכך יתרונות נלווים כמו היכולת לקשר אל האתר עם שם החברה ומילת המפתח הרלוונטית. בנוסף הסטטיסטיקה מלמדת כי מילות מפתח בדומיין עוזרות עם אחוז הCTR!לורן בייקר

אזכורים ולא קישורים

אזכורים הם הדבר החם היום (או לפני שנתיים – תלוי כמה אתם מעודכנים 🙂 ). כאשר מדברים על אזכורים מדובר על אזכור שם החברה או כתובת הדומיין מבלי לקשר בצורה ישירה. הסיבה שיש לפרמטר זה כח לעניות דעתי היא העובדה שהוא מאוד טבעי. מאוד הגיוני שכמה חברה באיזה פורום יפנו חבר לאתר מסוים מבלי לקשר בצורה ישירה, פעמים רבות כי זה עובר על כללי הפורום. אז מה יש למקדמי אתרים להגיד על אזכורים?

מקדמי אתרים מדברים על אזכורים

רנדי פישקין
אחד הדברים שאני מוכן להודות לגביהם הוא שאני מכור לניתוחים סטטיסטיים של אזכורים! לדעתי זהו כלי חשוב מאוד במיתוג ובקידום של כל אתר. בין אם מדובר על אזכורים שכוללים את שם המותג או אזכורים אשר כוללים את שם הדומיין יש בהם ערך!רנדי פישקין

טום שמידט
מה שאתם רואים בתוצאות החיפוש ומה שאני רואה הם שני דברים שונים או בקיצור – מיקומים חלפו מהעולם וכעת אנו חיים בהתאם למיקומים מותאמים. לאזכורים כח רב בקביעת המיקום שלכם ואני בעד כמה שיותר אזכורים ברשתות חברתיות ובעמודים שונים ברחבי הרשת.טום שמידט

מטא מקגי
אנחנו יודעים כי אזכורים שונים עוזרים עם קידום אתרים לוקלי! אזכורים יכולים לכלול את שם בית העסק, כתובת האתר והטלפון של בית העסק שלכם. האם הדבר יעיל גם בקידום אתרים אורגני? הזמן יראה.מטא מק'גי

ברי שוורץ
גוגל מקומות הוא אחד הכלים החשובים בקידום אתרים לוקלי וציטוטים/ אזכורים של בתי עסק באתרים כמו ילפ ודומים לו משחקים תפקיד חשוב בהצלחת האתר שלכם בגוגל מקומות וברשת ככלל.ברי שוורץ

פרטיק דהולקיה
עדכון פינגווין שינה את כללי המשחק לעד מבחינת בניית קישורים! הדבר שכדאי לכולם להכיר הוא אזכורים שיתופיים כלומר אזכורים של שני "אתרים סמכותיים" יחדיו באתר שלישי. יש בזה כח אשר משפיע על תוצאות החיפוש ובין אם מדובר על קישור (עדיף) או שלא.פרטיק דהולקיה

פרנק ריד
אתם בהחלט צריכים שילוב של קישורים ואזכורים במגוון אתרים כדי להצליח להתברג גבוה בתוצאות החיפוש המקומיות. אזכורים, קישורים ומספר חוות דעת איכותיות וממוקמות באתרים הנכונים יכולים לעשות פלאות לקמפיין שלכם.פרנק ריד

פיטר דה ונזו
קידום אתרים (seo) היה בעבר הלא רחוק מקצוע שעסק במרביתו בקישורים קישורים קישורים וקצת אופטמיזציה אבל דברים השתנו. כיום להיות מקדם אתרים חייב להיות גם איש שיווק ואזכורים בקידום לוקלי וגם בקידום אורגני משחקים תפקיד לא מבוטל!פיטר דה ונזו

אריק אוסויו
עדכוני פנדה ופינגווין היו למעשה עדכונים משני משחק אבל עוד "עדכון" חשוב שקרה מתחת לרדאר היה הדחיפה האגרסיבית של גוגל+ אל תוך הזירה התחרותית. גוגל כעת מתחשב במיקום שלכם ובכמות האזכורים של המותג ושל האתר שלכם כדי למדוד את הפופולאריות שלכם בקרב גולשים ולקוחות.אריק אוסויו

גארת קרטמן
מיתוג ועוד מיתוג הוא מה שאנשי פרסום עושים במשך שנים וכעת לאור העדכונים האחרונים של גוגל להם יוצא שדרוג על בסיס חודשי לא נותר למקדמי אתרים ללמוד כיצד למתג ברשת בזירה המקומית ובכלל.גארת קרטמן

אהרון וול
אם הייתי מקים היום אתר חדש מאפס, קרוב לוודאי שהייתי שם דגש רב יותר על מיתוג מאשר על דומיין מכוון מילות מפתח. מותגים טבעיים מחזיקים באפשרות ליצור פרופיל קישורים מונע מותג ולא מונע מילות מפתח וזהו יתרון.אהרון וול

אלמנט הFreshness

פקטור הFreshness הוא פקטור שכבר חוגג שלוש אך אמר את המילה האחרונה ואפילו השנה (2013) הגישו מהנדסי גוגל פטנט משלים אשר מדרג מסמכי אינטרנט על פי תאריך העדכון / הפרסום שלהם ברשת. אם אתם רוצים לדעת עוד על פקטור הFreshness בקרו במאמר שלנו האלגוריתם של גוגל ופקטור ה – Freshness

.

אתרים אשר הושפעו מעדכון freshness

מקדמי אתרים מדברים על Freshness

סיירוס שפרד
גוגל בודקים את כל העמודים שלך ומספקים להם דירוג Freshness בהתאם למילות המפתח. כלומר כל תחום מקבל דירוג שונה בהתאם לרלוונטיות של תוכן עדכני אבל כך או כך – Freshness הוא בהחלט פקטור של גוגל בדירוג עמודים ברשת.סיירוס שפרד

גסטין בריגס
אין בכלל ספק כי Freshness הוא פרמטר בו משתמש גוגל לדרג עמודים באתר שלכם. למעשה נתונים עדכניים מלמדים כי פקטור זה משפיע על 35% מכלל תוצאות החיפוש ברשת וכדאי להתייחס אליו בכבוד הראוי או בקיצור עדכנו תוכן חשוב ואת האתר שלכם בכלל.גסטין בריגס

רנדי פישקין
פרמטר Freshness מתבסס על עדכון קפאין. הוא משפיע על תחומים ספציפיים בהם יש לגיל הפרסום חשיבות כמו לדוגמה בספורט, חדשות, חדשות על מפורסמים, הופעות ותוכן בו לתאריך חשיבות תוכן.רנדי פישקין

ברי שוורץ
תוצאות חיפוש מבוססות Freshness משמעותן תוצאות חיפוש עדכניות יותר וזאת הסיבה בגללה גוגל הציגו את עדכון קפאין… בכדי לוודא שגוגל יכולים להגיב מהר ולאנדקס מהר שינויים ופרסומים חדשים ברשת בעזרת הזנת RSS ושיתופים חברתיים.ברי שוורץ

מטא מקגי
המניע מאחורי עדכון גוגל Freshness הוא כמובן להחזיר תוצאות עדכניות יותר וחייבים להודות כי זה בהחלט משרת את הגולש. רשימת המפסידים וגם המנצחים היא ארוכה וגם אתם כבעלי עסק צריכים להתחיל לחשוב על Freshness בעת תכנון התוכן באתר שלכם. יש לכם מבצע? ספרו על זה בבלוג, יש מוצר חדש? עשו לו סקירה מקצועית… נסו לשמור על אתר עדכני וחי.מטא מק'גי

גרי שומכאר
עדכון גוגל Freshness פועל בשני מישורים. ראשית כל והצהרתית הוא מחזיר תוצאות עדכניות יותר וטובות יותר ואני באמת מצליח למצוא תוצאות רלוונטיות בגוגל. שנית, הוא מקשה על ספאמרים ומעמיס עליהם המון עבודה בייצור תכנים מה שהוביל לאחר מכן לעדכון פנדה על גרסותיו.גרי שומכאר

דני גודווין
אם תחשבו על כמות האלמנטים והפרמטרים שגוגל היו צריכים להתאים כדי להוציא את Freshness תבינו את החשיבות הגדולה מאחוריו. לצד שינויים בצורה בה גוגל מודדים עמודים ברשת הם היו צריכים לשנות את דירוג האמינות שהם מקנים מבעוד מועד לאתרים שונים כדי לברור את החשיבות של תוצאות מסוימות אפילו אם הן החדשות ביותר. עדכון קפאין, שלושה עדכוני Freshness והמון כוונונים לאלגוריתם של גוגל. אם האתר שלכם חי על עדכונים עשו הכל כדי להתאים את האתר לגוגל Freshness וזה ישתלם בהמון תנועה.דני גודווין

אן סמארטי
עולם האינטרנט השתנה. תוכן מעופש (stale content) נמדד כיום אחרת בהמון תחומים שונים וקובע כמה דף מסוים באתר שלכם יוצג בתוצאות החיפוש! זה משפיע בצורה ניכרת על כמות התנועה שהאתר שלכם יהנה ממנה ולכן אל תזניחו דפים ישנים אבל שווים באתר שלכם. עברו מעת לעת ועדכנו אותם, קשרו אותם אל מדריכים מעודכנים אם קיימים כאלו.אן סמארטי

דיוויד אנגוטי
כבר בשלהי 2010 גוגל הרגישו וגם שמעו מגולשים רבים כי התוצאות שהם מציגים ישנות ולא רלוונטיות עבור מחרוזות חיפוש ולכן בתחילת שנת 2011, כדי לשמור על הסטטוס להם (ובוא נודה בזה, למנוע זליגה של גולשים לפייסבוק) וגם כדי לספק שירות טוב יותר הם הוציאו לאור את עדכון Freshness. עדכון חשוב שמשפיע על כמות הגולשים שאתם מקבלים.דיוויד אנגוטי

ביל סלווסקי
בין אם זה טוב למקדמי אתרים או לא (לדעתי זה טוב!). אחד הדברים שאני ממש אוהב בגוגל הוא היכולת לחפש ב24 שעות האחרונות, השבוע האחרון, החודש האחרון והשנה האחרונה עבור חדשות ודפים מכל העולם!ביל סלווסקי

תוכן משוכפל בתוך האתר

מקדמי אתרים רבים מודאגים מאוד מתוכן משוכפל מתוך נסיון כואב שהוביל להעפה מהאינדקס של גוגל או בגלל בעיות מבנה עם מערכות ניהול תוכן פופולאריות כמו וורדפרס. בחלק הבא מקדמי אתרים מהעולם מדברים על תוכן משוכפל בתוך האתר ומה אמור להדאיג אתכם אם בכלל.

מקדמי אתרים מדברים על תוכן משוכפל באתר

אהרון וול
כאשר אני חושב כל תוכן משוכפל באתרים אני בעיקר חושב בעיות מבנה ותוכן רזה כגון דפים ידידותיים להדפסה, פורום עם דף אחד, אחוז עמודים בארכיון אל מול נושאים פעילים בפורומים, אלפי עמודי תגים עם תג בודד ונושאים דומים בהם כדאי לטפל!אהרון וול

אלן בליוייס
באופן אישי אני לא מתרגש כלל מתוכן משוכפל בתוך אתרי וורדפרס / גומלה וממליץ כי תעשו שימוש בתג קנוניקל כדי להסביר לגוגל היכן התוכן המקורי.אלן בליוייס

מאט קאטס
כאשר מדברים על תוכן משוכפל מדברים כמעט תמיד על תוכן מחוץ לאתר שלכם אך זה לא אומר שלא יכולות להיות בעיות מבניות באתר שלכם. הוסיפו תג קנונקיל – גוגל לוקחת אותו כרמז בולט לכתובת התוכן המקורי. הדבר נכון במיוחד אם סרקנו את האתר שלכם בעזרת הזנת RSS כלומר תוך זמן קצר מזמן הפרסום.מאט קאטס

איידן בינלנד
תמיד כדאי לבדוק אם גוגל מעיר לכם בכלי למנהלי אתרים על בעיות תוכן כלשהן וביניהן בעיות תוכן משוכפל. הכל ניתן לפתור כל עוד אתם לא ספאמרים. בוורדפרס כדאי להפטר מעמודי תגיות בודדים, במגנטו כדאי להגדיר התעלמות מפרמטרים ספציפיים בURL וכך גם בחנויות אלקטרוניות אחרות וכו'איידן בינלנד

מליסה פאך
שאלה ששמעתי לאחרונה עוסקת בתוכן משוכפל ובציטוטים… האם כאשר אני מצטט מישהו אני מסתכן בעונש בגלל תוכן משוכפל ואני רוצה לשתף את אתכם עם התשובה שמאט קאטס נתן לי… כל עוד אתם מצטטים פסקה או שתיים ולא מאמר שלם ושמים את אותה פסקה בתוך תג "ציטוט" ואפילו מקשרים אל התוכן המקורי אין שום סיבה לחשוש!מליסה פאך

מהירות אתר

מהירות אתר הוא נושא עליו דיברנו בכמה מאמרים. אנו רואים בו נושא שקל לפתור וקל לשים מאחורינו בדרך להתמודדות עם פרמטרים אחרים אשר רלוונטים לקידום של האתר. בחלק הבא 10 דעות ממקדמי אתרים מרחבי העולם על מהירות אתר והאם הוא פרמטר שגוגל מתייחס אליו.

מקדמי אתרים מדברים על מהירות אתר

עמית סינגהל
אולי שמעתם… אנחנו כאן בגוגל אובססיבים לנושא המהירות במוצרים שלנו וברחבי הרשת. כחלק מהמאמץ לעשות את רשת האינטרנט למהירה יותר אנו כוללים פרמטר חדש בין המפרמטרים בהם אנו משתמשים לדרג את האתר שלכם והוא נקרא site speed (מהירות אתר)!עמית סינגהל

ויני לה ברברה
כפי שמרביתנו יודעים גוגל משייכים לפקטור המהירות אחוז נמוך (בערך אחוז 1%) מכלל הדירוג של האתר שלכם. זה בהחלט קטן אבל זה פרמטר בדוק – כלומר גוגל הצהירו בראש חוצות עליו ובמקביל פרמטר שקל יחסית להשיג. שווה את הזמן.ויני לה ברברה

קריסטי קורל
כן! מהירות האתר שלכם ומהירות העמודים בתוכו הוא פרמטר. גוגל אפילו טרחו לציין את זה בקווים המנחים למנהלי אתרים ולכן ניתן רק להסיק כי אתר אשר נטען לאט יותר יסבול ממיקומים ירודים יותר.קריסטי קורל

גושוע ביקסבי
גוגל לוקחים את עניין מהירות האתר ברצינות ומשתמשים במדידת המהירות של משתמשים אמיתיים באתר שלכם (real end-user monitoring). הם מודדים את המהירות האמיתית הממוצעת של גולשים באתר עם הדפדפנים השונים שלהם במיקומים שונים.גושוע ביקסבי

יועץ SEO
אחד הדברים שחשוב לזכור כאשר מדברים על מהירות אתר כי אפילו אם שיפרתם את המהירות ואתם לא רואים שינוי במיקומים אתם יכולים לשמוח כי השיפור יגדיל קרוב לוודאי את כמות ההמרות שלכם!יועץ SEO

מאט קאטס
ראשית כל אל תלחצו. מהירות אתר הוא פרמטר נמוך בחשיבותו לעומת איכות התוכן, אינטראקציה עם גולשים ומוניטין. אף על פי כן, יצרנו המון כלים וקיימים המון כלים שיעזרו לכם לשפר את המהירות של האתר שלכם ואני ממליץ כי תעשו זאת.מאט קאטס

גון צאו
מהר יותר זה טוב יותר. זאת השורה התחתונה. זה חשוב שבעל האתר יבדוק אילו תוספים מאטים את העניינים ויטפל בהם.ג'ון צאו

מטא מקגי
מהירות אתר היא כעת אחת מבין שלל פרמטרים בהם גוגל משתמש כדי לדרג את האתר שלכם. אמנם על פי הצהרות גוגל מדובר על פרמטר קטן אשר משפיע על 10% מכלל האתרים אך עדיין מדובר בפרמטר שהוא טכני נטו ויש לפעול לטפל בו בצורה גורפת באתר שלכם.מטא מקגי

ברי שוורץ
זמן הטעינה מתייחס לזמן שלוקח לדף מסוים לעלות בשניות. אם הזמן יהיה ארוך מהממוצע גוגל אומרים שזה יפגע במיקומים שלכם. למה? כי זה רע לגולש… אתם יכולים לראות את זמן הטעינה של האתר שלכם בכלי למנהלי אתרים.ברי שוורץ

בריאן טיילור
מהירות הטעינה של האתר שלך היא גורם חשוב כיוון שגולשים מעדיפים ככלל אתרים מהירים יותר ועשויים לחזור לבקר בשנית לאתר מהיר. סטטיסטיקה מלמדת כי אתרים אשר נטענים תוך 3-4 שניות מעלים את אחוז שביעות הרצון של המבקר ב40 אחוז!בריאן טיילור

אותות חברתיים

כולנו יודעים שרשתות חברתיות הן מקור מעולה לתנועה אבל האם גוגל באמת מתייחס לאותות חברתיים בדירוג האתר שלכם? בחלק הבא 10 מקדמי אתרים מנוסים מהעולם מדברים על אותו חברתיים וההשפעה שלהם על דירוג האתר שלכם.

מקדמי אתרים מדברים על אותות חברתיים

טוד מאליקט
אותות חברתיים הם כלי חזק ליצירת תנועה ולמנף אותה לדירוגים אך הם בעיקר חזקים בצמוד ובכפוף לתוכן חדש אשר עובד במקביל לפקטור Freshness.טוד מאליקט

רנדי פישקין
מידע רב שאספנו וניתחנו מראה קשר ישיר בין מיקומים עדכניים בגוגל ובין כמות השיתופים והלייקים אשר ניתנו לדף באתר שלכם שפורסם בפייסבוק. בנוסף גוגל פלוס וטוויטר משחקים תפקיד אדיר בחשיפה של האתר לחברים במעגלים שלך ומעגלים של אותם חברים.רנדי פישקין

גייסון דמרס
תוך שנתיים, חברות בתחומים תחרותיים להם אין עדיין קהל מאזינים חברתי רחב ישארו מאחור להריח את האבק. אותו חברתיים הופכים במהרה ל"קישורים" החדשים ומשפיעים בצורה ניכרת על תוצאות החיפוש!גייסון דמרס

וויל קריטלו
זה כבר מתועד ונבדק היטב מכל כיוון. בכל מחקר רציני הכותבים מעידים כי קיים קשר ישיר בין אותו חברתיים למיקומים של האתר המדובר בתוצאות החיפוש של גוגל.וויל קריטלו

מאט קאטס
קישורים הם עדיין הכלי הכי חזק בו משתמש גוגל למדוד אתר מסוים. זה עדיין מוקדם להתייחס רק לאותות חברתיים ככלי למדידת תוכן מסוים. אין לי ספק כי עוד 10 שנים אותו חברתיים יהיו חזקים יותר אבל אין נכון להיום תחליף אמיתי להצבעה שמשתמש קישור טוב לאתר שלכם (שנת 2012)מאט קאטס

ביל סלווסקי
אין לי ספק כי בשל צמיחה המדהימה של רשתות חברתיות וכמות התוכן והפרסומים המטורפת אשר מתפרסמת בכל יום ברשתות חברתיות שונות, מנועי חיפוש רוצים לסרוק את המידע הזה וללמוד על מה אנשים מדברים ומה הם אוהבים אבל בשל תדירות התוכן אין דרך של ממש למדוד או להסיק ציון של פרסום מסוים. על Page rank לדוגמה אין בכלל מה לדבר. זה הכח של רשתות חברתיות… תוכן עדכני ורענן שכן משפיע על מיקומים ותנועה בתנודות אדירות.ביל סלווסקי

דני סאליבן
גם גוגל וגם בינג הוסיפו שלל פרמטרים חברתיים ישירות לתוצאות החיפוש שלהם בשנה האחרונה. בנוסף הולכת ומתהווה כעובדה השימוש באותו חברתיים כדי לקבוע דירוגים של אתרים. חיפוש מהיר בגוגל מלמד כי גוגל מדגיש תוצאות שחברים שלכם בגוגל+ אוהבים או כתבו! זה מדהים ובהחלט משפיע על תוצאות החיפוש.דני סאליבן

דני סאליבן
כבר לפני שנתיים הודו גוגל ובינג כי הם משתמשים באותות חברתיים מאתרים מובילים כגון פייסבוק, טוויטר, לינקדין ודומים לו כדי לקבוע את הדירוג של תוכן חדש. זה עובד מעולה במיוחד במקביל לפרסום תוכן חדש באתר המדובר.דיוויד אנגוטי

פרנק ריד
המהירות והתיאום בה גוגל ובינג שילבו אלמנטים חברתיים ואותות חברתיים אל מנוע החיפוש שלהם מראה יותר מכל על התחרות בין שני מנועי החיפוש האלו. ההבדל הוא שבתחרות זאת בינג ניצח… הוא שילב את פייסבוק בתוצאות החיפוש שלו וגול נשאר גוגל עם פלוס קטן לידו.פרנק ריד

דיוויד הארי
לאחר מספר ניסויים מקיפים שעשינו כדי לבדוק עד כמה משפיעים אותו חברתיים אנו יכולים להגיד בבטחה כי אפילו מבלי להתייחס לגוגל, מעורבות חברתית יצירתית ואינטנסיבית מייצרת השפעות חיוביות ישירות או לא ישירות על החיפוש אך בהחלט על כמות התנועה וההמרות של האתר.דיוויד הארי

אלמנטים גורמי אמון באתר (onsite)

דובר רבות על Trust Factor… לכל מקדם זה אומר משהו אחר אבל כשזה מגיע לדירוג האתר שלכם או אתר של לקוח חשוב להבין אם יש אמת מאחורי השמועות ואיך לשפר את דירוג האמינות של האתר שלכם בתוך האתר. בחלק הבא 4 מקדמי אתרים ומאט קאטס אחד מדברים על המינוח שהפך לפופולארי Trust Rank

מקדמי אתרים מדברים על גורמים מעודדי אמון באתר שלכם

אן סמארטי
מבלי לדבר על גורמים חיצוניים להם השפעה מכרעת בדרגת האמון של האתר שלכם אני ממליצה להקפיד על דף תנאי שימוש, מידע מפורט ועשיר איך ניתן ליצור אתכם קשר כולל כתובת פיזית, דף אודות מפורט ועשיר, תשומת לב לדקדוק והמנעות משגיאות כתיב, שם המותג בכותרות באתר ושימוש בשם המותג בצורה טבעית לאורך דפי האתר.אן סמארטי

ברי שוורץ
גורמי אמינות הם פרמטר חשוב בהם משתמש גוגל כפמטר וודאי בדירוג האמינות של אתר מסוים וכפועל יוצא דירוג האתר. פקטורים בדירוג האמינות של אתר עשויים לכלול דף אודות מושקע, דף יצירת קשר בו כתובת פיזית של בית העסק, פרופילים מושקעים של צוות בית העסק / החברה או האתר, מספרי טלפון ליצירת קשר, הודעת זכויות יוצרים, קישורים לפרופילים חברתיים, דף מדיניות פרטיות בכפוף לw3c, תגי אמינות וחותמי אמינות, אתר ללא שגיאות כתיבברי שוורץ

מליסה פאך
המראה של האתר שלכם הוא פקטור האמינות הראשון. אתר אשר נראה מקצועי ומרגיש מקצועי, מגיב מהר ומציע אפשרויות ניווט נוחות הוא אתר מושקע עליו מקפיד מנהל האתר. פקטור האמינות השני מבחינתי הוא היכולת למצוא פרטי יצירת קשר באתר שלכם בקלות! מליסה פאך

מאט קאטס
כולם מדברים על Trust Rank אבל האמת היא שזה בכלל לא קשור לגוגל. מתברר שהיה מתמחה קיץ ביאהו והוא כתב מסמך על Trust rank והרעיון הוא להתייחס אל מדד אמון כמו אל מסה מדידה. בקיצור אין לזה שום קשר לגוגל. כאשר גוגל מדברים על Trust אנו מדברים על מדדים כמו פייגרנק וההתאמה שלכם למחרוזת חיפוש.מאט קאטס

ביל סלווסקי
אני חושב שיש הרבה יתרונות לחשוב על מדד אמינות כמדד אמיתי בו גוגל משתמש למרות שאין מידע של ממש בנושא זה. נסו לשלב ולהציע אפשרות לדרג את הדף בו הם נמצאים, לשלב סניפטים עשירים, לשלב קישורים למידע נוסף על כותב המאמר הספציפי כמו פרופיל בגוגל פלוס וטוויטר.ביל סלווסקי

פרופיל קישורים מודרני

השנים האחרונות היו שנים מעניינות למקדמי אתרים חרוצים. עדכונים על גבי עדכונים מבית גוגל שינו את הצורה בה אנו צריכים לבנות קישורים. המצב השתנה עד כדי כך שגוגל מאפשר לנו להודיע כי אנו מנערים אחריות מקישורים מסוימים! בחלק הבא מקדמי אתרים מהעולם על פרופיל קישורים שמתאים יותר לשנת 2013.
קישור טוב
קישור רע
רשימת פרמטרים טובה
רשימת פרמטרים רעה

מקדמי אתרים מדברים על פרופיל קישורים מודרני

טום שמידט
עדכוני אלגוריתם אחרונים של גוגל מובילים מקדמי אתרים מנוסים לשאוף לבניית פרופיל קישורים "טבעי" ככל האפשר. אין ספק שקישורים הם עדיין הפרמטר הכי חשוב מבחינת ההצלחה של אתר מסוים ברשת (לצד תוכן איכותי) ולכן יש לחשוב בקפידה אילו קישורים (וכמה קישורים) יראו טבעי בקצת הצמיחה של אתר וגם כיצד לקשור אותם לפרסום של תכנים חדשים באתרים.

אחד הדברים שקל מאוד למנועי חיפוש לזהות הוא העובדה שלדף הבית שלכם יש 98% מכלל הקישורים אשר מופנים אל האתר שלכם! נסו לגוון ולקשר אל עמודים שונים ואפילו עמודים שלא מדברים על מילת המפתח הראשית של האתר כדי לבנות פרופיל קישורים מודרני ואמין יותר טום שמידט

גארת פרנץ
במחקר אשר פרסמתי באתר searchengineland בקרב 30 מקדמי אתרים גיליתי כי רבים בונים את פרופיל הקישורים שלהם בהתאם למחקר קישורים שהם עושים על 4-7 מתחרים מובילים של האתר אותו הם מבקשים לקדם.גארת' פרנץ

דיוויד לולן
אני מבצע ניתוח קישורים לאתר איתו אני מתחיל התקשרות כדי לראות מה קיים, במה זה משפיע ואיך זה עזר להם בעבר לעומת היום. במקביל אני שואל את הלקוח אם ביצע בעבר פעולות מסוכנות כגון רכישת קישורים או החלפת קישורים.דיוויד לולן

אהרון וול
אני בעיקר יושב ובונה טקטיקת פעולה / מתכנן קמפיין בצורת מפה רלוונטית ללקוח, היכן ההזדמנויות שלו, היכן יושבין עסקים דומים לו ברשת ועסקים קרובים אך לא מתחרים לו ברשת כדי לבנות אסטרטגיה מגוונת ומדורגת לבניית קישורים.אהרון וול

ריאן קלארק
אני שומע המון אנשים שאומרים כמה זה קשה למצוא הרבה מקומות לקישורים טובים אבל זה רק נכון אם בית העסק אותו אתם מקדמים משעמם ועומד במקום. עם קצת יצירתיות אפשר לחשוב על המון תוכן והזדמנויות לקישורים. חשוב לבנות מבעוד מועד טקטיקת פעולה שכוללת ריגול אחר המתחרים המובילים, דרכים יצירתיות ליצור תוכן ששווה לקשר אליו. אל תחחשו לפנות אל השחקנים הגדולים בתחום ולהציע שיתוף פעולה. מחקר או כלי רלוונטי לתחום שלכם אפילו תמורת אזכור.ריאן קלארק

גולי וייס
אנחנו יודעים שפרופיל הקישורים שלנו צריך להשתנות ושומעים על כך ממקורות רבים אבל מרבית מקדמי האתרים עדיין פועלים בשיטה של עקוב אחר המתחרה ועשה מה שהוא עושה וזאת מבלי להבין שקיימים עוד מגוון פרמטרים מלבד הקישורים שלהם לבדם שהם קרוב לוודאי הסיבה הנוספת בגללה הם מעליכם

קפיצת ראש בכמות הקישורים פעמים רבות אם נסתכל על גרף גילוי הקישורים בכלים כמו מגסטיק SEO נראה קפיצות רגעיות במסת הקישורים – זה כמובן לא טבעי ומלמד לרוב על פעילותו הענפה של מקדם אתרים למרות שניתן לקשור את זה לפרסום של תוכן חדש (אם הקישורים מובילים לדף הזה

לאן אתם מקשרים? אולי 99% מכלל הלקוחות שאנו מקדמים מגיעים אלינו במצב בו יש ל3-5 עמודים באתר שלהם את 98% מכלל הקישורים שמפנים אל האתר. זה כמובן לא טבעי ומצביע על קידום אתרים חובבני. נסו לקשר גם אל עמודי עומק ולבנות תוכן שיצדיק את זה

הנה זה כאן למרות שאני ממש לא מציעה לזנוח את הרעיון של לקשר במילת המפתח הרצויה חשוב להבין שכדאי גם לקשר עם המילה "כאן" או "בקישור הזה"… זה מצביע על שיחה טבעית בפורום או בבלוג מסוים ונראה טוב מאוד מבחינת גיוון. גולי וייס

מאט קאטס
לצד העובדה שאתם כבר יכולים לבדוק אילו קישורים נתגלו לאחרונה אנו פועלים להציע מידע לגבי סוג הקישורים עליהם אנו לא סומכים. זה לא יצביע על אתר מסוים אך יסביר אם אלו קישורים מסוג מסוים (אני מחכה מאט – מה קורה?!)מאט קאטס

קרסון וורד
במקום לדבר על איזה קישורים כדאי לכם לבנות אני מעדיף לדבר על קישורים שכדאי לכם להמנע מהם:
  • המנעו מרשתות בלוגים – הפיתוי אולי גדול אבל הנזק יותר!
  • הפצת מאמרים משוכפלים – אל תפיצו את אותו מאמר ב20 יעדים… עדיף להתמקד באתר אחד מקסימום שניים לכל מאמר
  • בלוגים של עמוד וחצי – אם בלוג לא מתוחזק כראוי הוא פשוט ספאם חסר ערך ברשת
  • קישורים קנויים – לא צריך להוסיף מילים, פשוט המנעו מזה
  • החלפות קישורים – גלגלים, משולשים, ריבועים וכל שאר הבבלת
  • אינדקסים – יש הרבה ועוד יותר רזים וחסרי ערך לגולש
  • עמוד קישורים – למה זה שם? רק בשביל החלפות קישורים מזיקות!
  • פרופילי ספאם – אל תרשמו בשם "ביטוח רכב" לפורום כלשהו… זה לא מנומס וספאמרי לחלוטין.

קרסון וורד

גסטין בריגס
אם אתם רוצים לשפר מיקומים מעטים הפעולות אשר חזקות כמו קמפיין יצירתי של בניית קישורים. פרופיל קישורים רחב ומגוון תמיד ינצח קישור חזק כלשהו… הצבעות מנצחים עם כמות בדמוקרטיה. אני ממליץ לקחת מה שאתם יכולים היכן שאתם יכולים. אני משיג את הקישורים החזקים שלי במקום אחד ואת גיוון האנקור (ancor) במקום אחר…גסטין בריגס

שגיב SEO
הצטרפתי לשיחה! אני בעד יצירתיות בבניית פרופיל קישורים רחב. קשה לבנות טקטיקה מראש ולדבוק בה אבל אם תצליחו תוכלו לקחת את הלקוח שלכם אל ראש רשימת המשוויצים בכם.

דוגמאות תכלס: אם יש לכם צלם בצוות ואתם מקדמים חברת הובלות בררו מתי יש להם הובלה קרובה אליכם ושלחו את הצלם ליצור מדריך מצולם, לצלם העמסה וצרו תוכן מקורי.

אם יש לכם תכנת ואתם מקדמים בית תוכנה תכינו כמה אפליקציות לגוגל אפס', כלים חינמיים לשימוש באתר שלהם שעשויים לשרת את קהל הלקוחות שלהם

אם אתם מקדמים מסעדה הכינו מצעד מתכונים ואפשרו לאנשים לדרג מתכונים ואולי אפילו להגיש מתכונים משלהם

כמות האפשרויות אינה מוגבלת ואם הלקוח משתף פעולה אפשר להגיע רחוק!

שגיב SEO

איזה פרמטרים החשובים ביותר בעיניכם?

במקום להרבות במילים אספתי עבורכם רשימת מאמרים שווים ושיחות בפורומים אשר אוספים המון פרמטרים המשפיעים על קידום אתר ברשת האינטרנט. אם עמלתם ובניתם רשימת פרמטרים משלכם פרסמו אותה בטופס התגובות ואולי נצרף אותה לרשימה המוצגת כאן.

לפני שאתם רצים הלאה, לחצו כאן כדי להשתתף בסקר הצג סקר
טוען…

מידע נוסף ומקורות מידע

פרמטרים שליליים +
להלן רשימה של מספר גורמים אשר יכולים להוות גורמים שליליים במבנה האתר או באסטרטגיית הקידום שלכם. כמו תמיד אנו מעודדים אתכם להגיב ולהוסיף אלמנטים שאתם חושבים שעשויים להזיק לאתר.
  • יותר מידי מודעות
  • קישור יוצא אשר משתנה
  • קניית תנועה
  • דחיסת מילות מפתח
  • אובר אופטימיזציה
  • קניית קישורים
  • קניית פלוס אחדים
  • הסתרת טקסט (clocking)
  • הפניות לא תקניות
  • החלפת קישור דו כיוונית
  • תוכן אוטומטי בהתאם לחיפוש
  • קישורי אפיליאייט
  • פריצה לאתר שלכם
  • השתלת קוד אצל גולשים

בזה תמו שידורנו (להיום).

כמו תמיד, נשמח לשמוע את דעתכם וכל מידע אחר רלוונטי למאמר (או בכלל) ואתם יותר ממוזמנים להגיב עם שאלות, המלצות או תוספות. בנוסף אני מזמין אתכם להרשם אל רשימת התפוצה שלנו (כרטיס חינם לקליקה!). אם אהבתם נשמח אם תלחצו על כפתור ה+1. שיהיה לכולנו חג שמח ושבוע טוב.

  • אהבתם? שתפו!