50 בדיקות הכרחיות לאתר חדש!

זה נשמע הרבה בדיקות, נכון! 50 זה מספר גדול, אבל בסופו של דבר, בעל עסק המקים אתר חדש, מוציא המון כסף וזמן (שזה גם כסף בעצם), על הקונספט הכללי, עיצוב האתר, בחירת פלטפורמה נכונה, מבנה תפריטים וכו' וכו'. ובכל זאת – מגיעים אלינו כל כך הרבה לקוחות עם אתרים הבנויים בצורה לא נכונה, קישורים שבורים, זמן טעינה איטי ועוד מגוון גדול מאוד של בעיות.

על פניו בעיות אלו אולי נראות קטנטנות וזניחות, אבל הדברים הקטנים הם שעושים את ההבדל בין לקוח הפונה מהאתר, לבין סתם עוד גולש שיוצא מהר מאוד מהאתר. במדריך זה, אעביר 50 בדיקות וטיפים שלדעתנו כדאי וחשוב מאוד לשים אליהם לב בעת ההקמה של האתר החדש שלכם אז רגע לפני שאתם הופכים את האתר לפעיל ברשת או אפילו אחרי כסבב תיקונים ושדרוגים – שווה לקרוא.

שאלות שחשוב לשאול נכון! אנחנו לא יכולים לתת עצות מדויקות מבלי לעשות ניתוח אתר מעמיק ובכל זאת. הנה השאלות שאנו שואלים את עצמנו בעת שאנו קולטים לקוח.

למי מיועד מדריך זה?

בעקרון, הייעוד המקורי של מדריך זה הוא לכאלו שבדיוק מקימים אתר, ורוצים להוציא מוצר מושלם לפני שמעלים אותו לאוויר. אבל תוך כדי תכנון של מדריך זה, הגעתי למסקנה כי גם מקדמי אתרים, או פרטיים המנסים לקדם את האתר שלהם יכולים להשתמש במדריך זה – הרי מדובר ב- On Page . אתר הבנוי נכון, אתר מהיר ונוח לגולש, אתר שעובר ולידציה ונראה אותו הדבר בכל דפדפן ורזולוציה – זה אתר טוב, ואתר טוב – יש לו פוטנציאל להתקדם בגוגל ובמנועי החיפוש השונים. מקווה שתפיקו תועלת מן הטיפים המוצגים, וכמובן – אני תמיד פתוח לרעיונות וטיפים חדשים.

מדריך זה יהיה במבנה של שאלות – אני מקווה שלפחות על רוב השאלות, תענו- כ ן !

מיתוג נכון ואופטימיזציה

1. בוצע!
  • האם ביצעת מחקר מילות מפתח איכותי לפני הקמת האתר?
  • האם שילבת מילות מפתח חשובות ורלוונטיות לתחום שלך בעמוד הבית ובעמודים פנימיים באתר?
2. בוצע!
  • האם התוכן שהכנסת לאתר הוא תוכן איכותי?
  • האם התוכן שהכנסת לאתר הוא תוכן מקורי?
3. בוצע!
  • האם שילבת כותרת (title) מקורית וייחודית לכל עמוד ועמוד?
4. בוצע!
  • האם שילבת תיאור (description) ייחודי ומושך לכל עמוד ועמוד באתר?
5. בוצע!
  • האם הצלחת לשלב את מילות המפתח הרלוונטיות לכל עמוד בכותרת ותיאור האתר?
  • האם הכנסת כותרות ותתי כותרות (H1-H6) כחלק אינטגרלי בתכנים שבאתר שלך?
  • האם שילבת בכותרות ותתי כותרות אלו מילות מפתח?
6. בוצע!
  • האם שילבת בתוכן של האתר קומבינציות ושילובים של מילות מפתח ארוכות (long tails)?
7. בוצע!
  • האם השתמשת בתגיות alt לכל התמונות באתר?
8. בוצע!
    האם ווידאת כי אין אופטימיזציית יתר (over optimization) לעמודים באתר?
9. בוצע!
  • האם בדקת כי כל עמוד באתר ממוקד על מילת מפתח מסוימת קומבינצית מילות מפתח אותן חשוב לך לקדם?
10. בוצע!
  • האם בדקת כי התוכן באתר ספציפי לתחום שבו האתר עוסק?

תכנות האתר ברמת הקוד

11. בוצע!
  • האם העמודים הפנימיים שלך לא מתחרים על אותן מילות המפתח שדפים אחרים אמורים להיות היעד שלהן?
  • האם בדקת כי העמודים באתר מכווננים למילות מפתח שונות?
12. בוצע!
  • האם קוד האתר תקני?
  • האם האתר נראה אותו הדבר בכל הדפדפנים?
  • האם בדקת כי אין שורות קוד שבורות בקוד האתר?
13. בוצע!
  • האם האתר בנוי בטכנולוגיה ידידותית למנועי חיפוש?
14. בוצע!
  • האם התפריט/תפריטים נראים בכל האתר?
  • האם התפריטים בנויים ב- HTML?
15. בוצע!
  • האם לזחלן של גוגל "נוח" לגלוש באתר?
  • האם יש לפחות קישור אחד המגיע לכל עמוד ועמוד באתר?
16. בוצע!
  • האם השתמשת כראוי בתגיות מטא כגון meta-robots tag?
17. בוצע!
  • האם השתמשת בפעולות נכונות על מנת לבטל תכנים משוכפלים?
18. בוצע!
  • האם בדקת כי אין שילובים בלתי נחוצים או שבורים של הפניות http?
19. בוצע!
  • האם עשית הפניה של גרסת האתר ללא WWW של האתר לגרסאות הכוללות WWW?
20. בוצע!

מבנה קישורים (url's) וקישורים פנימיים

למרות שהרבה בדיקות כאן נשמעות בדיקות מקצועיות, בקרוב (ובעידוד שלכם כמובן) נפרסם כלים פשוטים שיעזרו לזרז בדיקות אלו ובדיקות מורכבות יותר.

21. בוצע!
  • האם הצלחת לשלב מילות מפתח חשובות ב- URL של האתר?
22. בוצע!
  • האם ווידאת כי הURL של האתר לא ארוך מדי או ספאמרי?
23. בוצע!
  • האם בדקת כי אין משתנים לא רלוונטיים המשולבים ב- URL?
24. בוצע!
  • האם יש לך שילובים של מקף תחתון (_) במקום dash (-) ב- URL ? (Dashes vs Underscores)
25. בוצע!
  • האם בדקת כי אין לך יותר מדי קישורים יוצאים מתוך עמודים ספציפיים באתר?
26. בוצע!
  • האם הקישורים הפנימיים באתר כוללים טקסט עוגן?
  • האם טקסט עוגן זה קצר אך ממצא?
  • האם טקסט העוגן מגובה במילות המפתח שהפקת בשלב מחקר מילות המפתח?
27. בוצע!
  • האם מבנה הקישורים באתר נכון?
  • האם ארכיטקטורת האתר בנויה כמשפך/עץ שבו העמודים החשובים ביותר נמצאים "בראש העץ"?
28. בוצע!
  • האם העמודים החשובים ביותר באתר שלי מקושרים ישירות דרך עמוד הבית?
29. בוצע!
  • האם וידאת כי רוב הלינק ג'וס עובר העמודים החשובים ביותר באתר?
30. בוצע!
  • האם מחקת קישורים המפנים לגרסאות שונות / ישנות של אותם העמודים?
31. בוצע!
  • האם מחקת את כל הקישורים השבורים באתר המפנים לעמודים פנימיים או חיצוניים?
32. בוצע!
  • האם שילבת גם קישור בטקסט רלוונטי ומייצג את התוכן בדף אליו הוא מפנה?
33. בוצע!
  • האם רוב הקישורים (לפחות) כוללים טקסט עוגן ולאו דווקא תמונות?
34. בוצע!
  • האם שילבת קישורי nofollow לאתרים חיצוניים שאתה פחות סומך עליהם?

דומיין ואחסון האתר

גם במקרה הזה, ישנם המון פרמטרים שקצת קשה לבדוק ידנית אחד אחד, צוות שגיב SEO עובדים כרגע על מגוון כלים שימושיים מאוד שיעזרו לכם בבדיקות הללו ויחסכו לכם זמן.

35. בוצע! האם בדקת כי לדומיין שאתה רוכש אין BAN מהעבר. בדוק כי הדומיין לא שימש כאתר מפוקפק או כזה ש"עבר עבירות" על תנאי גוגל.
36. בוצע! האם הדומיין חדש או וותיק? זכור כי דומיין וותיק שעסק באותו התחום בעבר, בעל סיכוי גבוה יותר שלא להיכנס לארגז החול, ולהגיב יפה יותר לקידום.
37. בוצע! האם בדקת כי הדומיין הנבחר מכיל סיומת נכונה (co.il/com) ? – סיומת הרלוונטיות לאזור בו תרצה שהדומיין ייראה.
40. בוצע! האם האתר שלי מאוחסן באותו שרת עם אתרים מפוקפקים?
39. בוצע! האם חברת האחסון שדרכה האתר מאוחסן היא חברה רצינית – כזו שאפשר לסמוך עליה? כמה אתרים מאוחסנים ביחד עם האתר שלי? האם חברת האחסון מגבה את האתר? האם חברת האחסון מגבה את השרת ודואגת לעדכוני אבטחה?
38. בוצע! האם בדקת באיזה ארץ האתר מאוחסן? האם אתה בטוח שאתה רוצה שהאתר יאוכסן בארץ הזו? (בהנחה שמיקום השרת מהווה פרמטר בגוגל, יש מי שיתווכחו עם זה…).

ונושאים חשובים אחרים כמו off-Page

בהנחה שעברת על כל הרשימה המפורטת לעיל, הגיע הזמן לדאוג לעוד כמה עניינים קטנטנים אך חשובים.

41. בוצע!
  • האם יצרת מפת אתר?
  • האם הגשת את מפת האתר בכלי מנהלי האתרים של גוגל?
42. בוצע!
  • האם יצרת Robots.txt file?
  • האם אני בטוח שאני רוצה לחסום עמודים אלו ממנועי החיפוש?
43. בוצע!
  • האם פתחת חשבון משתמש בגוגל, יאהו ובינג?
44. בוצע!
  • האם נרשמת לאנליטיקס או שירות אחר שיאפשר לנתח את תנועת הגולשים באתר?
45. בוצע!
  • האם שילבת RSS Feed?
46. בוצע!
  • האם עיצוב האתר ממיר לפעולה?
  • האם התכנים באתר ממירים לפעולה?
  • האם מיקמת טפסי יצירת קשר במקומות אסטרטגיים באתר?
47. בוצע!
  • האם שילבת סקריפט כלשהו באתר שיוכל לעקוב אחרי קליקים ספציפיים של הגולש?
48. בוצע!
  • האם רשמת את האתר שלך בכל מקום חינמי אפשרי?
  • האם התחלת לתכנן איך להשיג קישורים בעלי ערך?
  • האם ביצעת מחקר קישורים על המתחרים העיקריים שלך?
49. בוצע!
  • האם פתחת חשבונות חברתיים בפייסבוק, טוויטר, לינקד-אין וכו'?
50. בוצע!
  • האם בדקת בדיקה אחרונה את האתר?
  • האם לא פספסת כלום?
  • האם האתר מוכן לצאת לדרך?

רוצים להוריד את הרשימה כקובץ PDF?

פרגנו עם אהבתי באיזו רשת חברתית שתבחרו ותוכלו להוריד את הרשימה כקובץ PDF נקי מגרפיקות וקל לשימוש!

אחחח, אכן מפרכים חיינו, אבל בסופו של דבר, ניסיתי לתת לכם כאן רשימה ממצה של כמה שיותר בדיקות חשובות לאתר. מקווה שלא פספסתי כלום, כך או כך – אני פתוח לרעיונות / שיפורים נוספים, תרגישו בנוח לתת לנו רעיונות חדשים – ונוסיף אותם בכיף לרשימה.

  • אהבתם? שתפו!