זה נשמע הרבה בדיקות, נכון! 50 זה מספר גדול, אבל בסופו של דבר, בעל עסק המקים אתר חדש, מוציא המון כסף וזמן (שזה גם כסף בעצם), על הקונספט הכללי, עיצוב האתר, בחירת פלטפורמה נכונה, מבנה תפריטים וכו' וכו'. ובכל זאת – מגיעים אלינו כל כך הרבה לקוחות עם אתרים הבנויים בצורה לא נכונה, קישורים שבורים, זמן טעינה איטי ועוד מגוון גדול מאוד של בעיות.
על פניו בעיות אלו אולי נראות קטנטנות וזניחות, אבל הדברים הקטנים הם שעושים את ההבדל בין לקוח הפונה מהאתר, לבין סתם עוד גולש שיוצא מהר מאוד מהאתר. במדריך זה, אעביר 50 בדיקות וטיפים שלדעתנו כדאי וחשוב מאוד לשים אליהם לב בעת ההקמה של האתר החדש שלכם אז רגע לפני שאתם הופכים את האתר לפעיל ברשת או אפילו אחרי כסבב תיקונים ושדרוגים – שווה לקרוא.
שאלות שחשוב לשאול נכון! אנחנו לא יכולים לתת עצות מדויקות מבלי לעשות ניתוח אתר מעמיק ובכל זאת. הנה השאלות שאנו שואלים את עצמנו בעת שאנו קולטים לקוח.
למי מיועד מדריך זה?
בעקרון, הייעוד המקורי של מדריך זה הוא לכאלו שבדיוק מקימים אתר, ורוצים להוציא מוצר מושלם לפני שמעלים אותו לאוויר. אבל תוך כדי תכנון של מדריך זה, הגעתי למסקנה כי גם מקדמי אתרים, או פרטיים המנסים לקדם את האתר שלהם יכולים להשתמש במדריך זה – הרי מדובר ב- On Page . אתר הבנוי נכון, אתר מהיר ונוח לגולש, אתר שעובר ולידציה ונראה אותו הדבר בכל דפדפן ורזולוציה – זה אתר טוב, ואתר טוב – יש לו פוטנציאל להתקדם בגוגל ובמנועי החיפוש השונים. מקווה שתפיקו תועלת מן הטיפים המוצגים, וכמובן – אני תמיד פתוח לרעיונות וטיפים חדשים.
מדריך זה יהיה במבנה של שאלות – אני מקווה שלפחות על רוב השאלות, תענו- כ ן !
מיתוג נכון ואופטימיזציה
1. | בוצע! |
|
2. | בוצע! |
|
3. | בוצע! |
|
4. | בוצע! |
|
5. | בוצע! |
|
6. | בוצע! |
|
7. | בוצע! |
|
8. | בוצע! |
|
9. | בוצע! |
|
10. | בוצע! |
|
תכנות האתר ברמת הקוד
11. | בוצע! |
|
12. | בוצע! |
|
13. | בוצע! |
|
14. | בוצע! |
|
15. | בוצע! |
|
16. | בוצע! |
|
17. | בוצע! |
|
18. | בוצע! |
|
19. | בוצע! |
|
20. | בוצע! |
|
מבנה קישורים (url's) וקישורים פנימיים
למרות שהרבה בדיקות כאן נשמעות בדיקות מקצועיות, בקרוב (ובעידוד שלכם כמובן) נפרסם כלים פשוטים שיעזרו לזרז בדיקות אלו ובדיקות מורכבות יותר.21. | בוצע! |
|
22. | בוצע! |
|
23. | בוצע! |
|
24. | בוצע! |
|
25. | בוצע! |
|
26. | בוצע! |
|
27. | בוצע! |
|
28. | בוצע! |
|
29. | בוצע! |
|
30. | בוצע! |
|
31. | בוצע! |
|
32. | בוצע! |
|
33. | בוצע! |
|
34. | בוצע! |
|
דומיין ואחסון האתר
גם במקרה הזה, ישנם המון פרמטרים שקצת קשה לבדוק ידנית אחד אחד, צוות שגיב SEO עובדים כרגע על מגוון כלים שימושיים מאוד שיעזרו לכם בבדיקות הללו ויחסכו לכם זמן.35. | בוצע! | האם בדקת כי לדומיין שאתה רוכש אין BAN מהעבר. בדוק כי הדומיין לא שימש כאתר מפוקפק או כזה ש"עבר עבירות" על תנאי גוגל. |
36. | בוצע! | האם הדומיין חדש או וותיק? זכור כי דומיין וותיק שעסק באותו התחום בעבר, בעל סיכוי גבוה יותר שלא להיכנס לארגז החול, ולהגיב יפה יותר לקידום. |
37. | בוצע! | האם בדקת כי הדומיין הנבחר מכיל סיומת נכונה (co.il/com) ? – סיומת הרלוונטיות לאזור בו תרצה שהדומיין ייראה. |
40. | בוצע! | האם האתר שלי מאוחסן באותו שרת עם אתרים מפוקפקים? |
39. | בוצע! | האם חברת האחסון שדרכה האתר מאוחסן היא חברה רצינית – כזו שאפשר לסמוך עליה? כמה אתרים מאוחסנים ביחד עם האתר שלי? האם חברת האחסון מגבה את האתר? האם חברת האחסון מגבה את השרת ודואגת לעדכוני אבטחה? |
38. | בוצע! | האם בדקת באיזה ארץ האתר מאוחסן? האם אתה בטוח שאתה רוצה שהאתר יאוכסן בארץ הזו? (בהנחה שמיקום השרת מהווה פרמטר בגוגל, יש מי שיתווכחו עם זה…). |
ונושאים חשובים אחרים כמו off-Page
בהנחה שעברת על כל הרשימה המפורטת לעיל, הגיע הזמן לדאוג לעוד כמה עניינים קטנטנים אך חשובים.41. | בוצע! |
|
42. | בוצע! |
|
43. | בוצע! |
|
44. | בוצע! |
|
45. | בוצע! |
|
46. | בוצע! |
|
47. | בוצע! |
|
48. | בוצע! |
|
49. | בוצע! |
|
50. | בוצע! |
|
רוצים להוריד את הרשימה כקובץ PDF?
פרגנו עם אהבתי באיזו רשת חברתית שתבחרו ותוכלו להוריד את הרשימה כקובץ PDF נקי מגרפיקות וקל לשימוש!
אחחח, אכן מפרכים חיינו, אבל בסופו של דבר, ניסיתי לתת לכם כאן רשימה ממצה של כמה שיותר בדיקות חשובות לאתר. מקווה שלא פספסתי כלום, כך או כך – אני פתוח לרעיונות / שיפורים נוספים, תרגישו בנוח לתת לנו רעיונות חדשים – ונוסיף אותם בכיף לרשימה.
32 תגובות